Rozwój technologii i Internetu sprawił, że opinie o firmach i organizacjach są dla użytkowników na wyciągnięcie ręki. Dotyczy to również pracowników i pracodawców. Serwisy takie jak GoWork umożliwiają dzielenie się wypowiedziami na temat warunków pracy. To ogromne wyzwanie dla firm, ponieważ muszą szczególnie mocno skupić się na dbaniu o swój wizerunek w sieci. W jaki sposób dbać o opinie GoWork? Czy w ogóle warto korzystać z tego portalu?
Czym jest i jak działa GoWork?
GoWork to jeden z największych serwisów pracy w Polsce. Szacuje się, że odwiedza go ponad 2,5 miliona osób w skali miesiąca. Od 2005 roku umożliwia on użytkownikom publikowanie opinii na temat pracodawców, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Do tej pory w serwisie zostało umieszczonych około 3 milionów wpisów na temat warunków pracy w różnych przedsiębiorstwach na terenie naszego kraju.
Dbaj o wizerunek firmy na portalu GoWork
GoWork to jeden z portali, którego możliwości są bardzo często niedoceniane przez marki. Jest szczególnie przydatnym narzędzie w przypadku employer brandingu. Osoby szukające pracy chcą wiedzieć, czego mogą się spodziewać po danej firmie. Jaka panuje w nich kultura pracy oraz relacje wśród pracowników i zarządu. Warto więc uchylić rąbka tajemnicy i oficjalnie pokazać jak wygląda to „od środka”. Wpłynie to korzystnie nie tylko na wizerunek firmy, ale również zwiększy zaufanie potencjalnych pracowników.
Negatywne opinie w serwisie – czy i jak reagować?
Rzeczą, która spędza sen z powiek firmom widniejącym w serwisie GoWork, są negatywnie opinie często pojawiające się na portalu. Prawdopodobnie większość z nich może nie być prawdziwa. Zdarza się, że niezadowolone osoby, które nie przeszły procesu rekrutacji, wymyślają różne historie, by dać upust swoim emocjom. Dobrym pomysłem jest wyznaczenie kompetentnej osoby do odpowiadania i niwelowania destrukcyjnego wpływu tego typu paszkwili. Warto to zrobić w celu obrony dobrego wizerunku swojej firmy w sieci.