Zarówno Facebook oraz Instagram mają na świecie wielu swoich zwolenników, jak i wielu przeciwników. Bez wątpienia każdy z nich ma swoje wady i zalety. Warto zastanowić się jak najlepiej wykorzystać możliwości każdego z nich w budowaniu marki i promocji firmy, a następnie zdecydować, który portal będzie lepszy. Postaramy się pomóc Ci podjąć tę decyzję! Zapraszamy do lektury!
Facebook liderem, czy może jednak nie?
Facebook, stworzony przez Marka Zuckerberga, jest od wielu lat niekwestionowanym liderem wśród portali społecznościowych. Globalnie ma ponad 2,4 miliarda użytkowników, z czego prawie 1,6 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia. Same te liczby świadczą o jego potędze. Ogólnie rzecz biorąc, jest to wszechstronna i przede wszystkim informacyjna sieć społecznościowa. Oferuje niezliczoną ilość narzędzi do rozpowszechniania treści. Możne to być sam tekst lub zdjęcia, filmy, stories, ankiety, grupy czy wydarzenia. W serwisie znajdziemy również bardzo zaawansowane narzędzie reklamowe do promowania wpisów. Jeśli chodzi o profile firmowe, to bardzo istotne są recenzje na Facebooku, których brakuje w innych serwisach społecznościowych. Czy to wszystko wystarczy, by uznać go za faworyta?
Instagram – młodszy brat Facebooka
Mimo że podobny, to zupełnie inny. Służy przede wszystkim do rejestrowania chwil i dzielenia się krótkimi chwilami i przemyśleniami. Tutaj forma komunikacji została zdecydowanie uproszczona. Na Instagramie znajdziemy zaledwie trzy narzędzia do tworzenia treści – zdjęcia, filmy i Instastories. Z uwagi na fakt, że Instagram jest nowszym medium społecznościowym, to korzystają z niego młodsi ludzie. Jest on porównaniu do Facebooka znacznie chętniej wykorzystywany przez osoby poniżej 30 roku życia. Dodatkowo funkcja Stories jest tutaj o wiele lepiej rozwinięta. Zdecydowanie wyprzedza swój odpowiednik na FB i jest częściej wykorzystywana. Natomiast lajki na Insta oraz komentarze na Instagramie pełnią podobną funkcję jak na FB.
Który portal lepiej sprawdzi się przy promowaniu firmy?
Wracamy zatem do pytania z samego początku tekstu. Jednak w tym przypadku nie istnieje dokładna odpowiedź. Prawda jest taka, że w każdym przypadku trzeba podejść do sprawy indywidualnie. Warto zastanowić się, jaka jest oferta firmy i do kogo jest ona skierowana. Gdzie grupa docelowa spędza więcej czasu? Poza tym, czemu by nie wykorzystać możliwości, które oferuje każdy z portali? Wiele marek prowadzi prężne działania jednocześnie na Instagramie i Facebooku. To bardzo potężne narzędzia marketingowe i przy świadomym wykorzystaniu dają ogromne możliwości. Niezwykle istotna jest więc różnorodność. Aby uzyskać organiczne udostępnienia FB i Followersów na Instagram, warto tworzyć oryginalne treści na każdy z serwisów. Standardowe „kopiuj-wklej” w tym przypadku się nie sprawdzi. Co więcej, jeśli zależy nam na bardzo szybkim rozwoju, ciekawą opcją są Udostępnienia FB z Polski, które można zakupić i dotrzeć do ogromnej szerzy nowych użytkowników!