Facebook co rusz zaskakuje nas swoimi nowymi funkcjami i rozwiązaniami. Ostatnio zdecydował się na wprowadzenie platformy newsletterowej. Facebook Bulletin ma umożliwić wysyłanie darmowych oraz płatnych biuletynów dla subskrybentów. Kiedy rusza nowa platforma i na czym dokładnie będzie polegać jej działanie? Wszystko wyjaśniamy, przeczytaj koniecznie!
Czym dokładnie jest Facebook Bulletin?
Przede wszystkim, warto zaznaczyć, że Facebook Bulletin jest osobną platformą względem znanego nam wszystkim i popularnego portalu społecznościowego. Ma służyć do tworzenia i dystrybuowania newsletterów, artykułów oraz podcastów. Z platformy będzie można korzystać anonimowo lub po połączeniu ze swoim kontem Facebook. Pojawiły się również informacje, że serwis ma unikać promowania treści o charakterze politycznym, jak i samych polityków jako autorów. Ma być to odmiana w odróżnieniu od aktualnego konkurenta Bulletinu — mocno upolitycznionego Substacka.
Nowa platforma – kto będzie tworzyć treści?
Oficjalna premiera serwisu odbyła się 29 czerwca 2021 roku. Jednak już wcześniej Facebook zatrudnił kilkudziesięciu dziennikarzy zajmujących się treściami z zakresu sportu, finansów, zdrowia i wielu innych dziedzin. Na ten cel przeznaczono około 5 milionów dolarów. Jak donosi serwis, początkowo Facebook będzie płacił twórcom za przygotowywane treści. Natomiast w przyszłości oczekuje, że autorzy będą sami przyciągać użytkowników, którzy będą w stanie zapłacić za umieszczane na platformie publikacje. Wśród wspominanych wcześniej dziennikarzy można aktualnie znaleźć znane nazwiska takie jak Erin Andrews, Malcolm Gladwell czy Tan France, bardzo znana w Ameryce, gwiazda telewizyjnego reality show „Queer Eye”.
Facebook Bulletin a serwis społecznościowy – czy coś je łączy?
Nie da się ukryć, że marka Facebook najbardziej kojarzona jest z popularną platformą społecznościową. Czy reakcje widzów, takie jak polubienia czy komentarze będą miały podobnie duże znaczenie w przypadku newsletterów? Zakłada się, że Facebook Bulletin ma być w pełni niezależnym serwisem. Wynika z tego więc, że reakcje odbiorców nie będą miały tutaj większego znaczenia. Jednak dopiero po połączeniu sił z medium społecznościowym Bulletin pokaże swój pełny potencjał. W końcu to dzięki niemu autorzy treści będą mogli docierać do szerszej grupy odbiorców i promować swoje publikacje.