Jak usunąć komentarz na IG?

Instagram stanowi obecnie jedno z najistotniejszych narzędzi nie tylko rozrywkowych, ale również marketingowych. Używany jest przez coraz liczniejsze przedsiębiorstwa i to zarówno małe firmy, jak i duże i popularne. Platforma już w kilka lat po założeniu zyskała olbrzymią popularność, która utrzymuje się do dnia dzisiejszego. Konto na IG ma prawie każdy. Zakładane jest w różnym celu, przez jednych używane raz na miesiąc, przez innych kilka razy dziennie. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji, czasu wolnego i oczekiwań wobec platformy. Należy pamiętać, że jest to przede wszystkim portal społecznościowy, który ma na celu dostarczyć użytkownikom rozrywki i w miły sposób wypełnić czas wolny. Zdecydowaną większość kont stanowią profile prywatne umożliwające kontakt ze swoimi znajomymi, pogłębianie swoich hobby, zgłębianie wiedzy itp. Na Instagramie można poruszać zarówno ważne, jak i rozrywkowe tematy, dzięki czemu użytkownicy mogą dowiedzieć się czegoś nowego, wejść w interakcje z innymi osobami, wymienić się swoimi poglądami, pośmiać z zabawnych treści oraz podzielić się z bliskimi wyjątkowymi chwilami. Wrzucenie zdjęcia z wyjazdu lub wyjątkowych uroczystości nie tylko pozwala pokazać innym z kim i gdzie się przebywało (co generuje falę lajków i komentarzy, które zawsze powodują uśmiech na twarzy), ale także stanowi swojego rodzaju pamiętnik. Użytkownik może wrócić do zapisanego zdjęcia w dowolnej chwili i przypomnieć sobie miłe momenty.

Oprócz tego, platforma pozwala na skuteczne rozwinięcie swojej działalności. Jej popularność i powszechność sprawia, że można w łatwy sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Z opcji tej korzysta coraz większa ilość przedsiębiorców. Osiągnięcie sukcesu nie jest jednak łatwe. Wymaga cierpliwości, wielu godzin planowania, odpowiedniej motywacji i przede wszystkim regularności. Istnieją ogólne zasady pomagające w stosunkowo krótkim czasie osiągnąć duże efekty. Autor musi pamiętać o tym, by zmaksymalizować interakcje z innymi użytkownikami. Dobrym pomysłem jest bezpośrednie zadawanie pytań, proszenie fanów o wyrażenie swoich opinii czy podzielenia się osobistymi doświadczeniami. Zwiększy to zainteresowanie i pozwoli łatwiej pozyskać nowych klientów. Przedsiębiorca będzie bowiem odbierany jako ktoś, dla kogo zdanie i dobro obserwatorów nie jest obojętne. Komentarze na IG to świetne narzędzie pozwalające nie tylko poznać czyjąś opinię, ale również rozruszać algorytmy platformy. Odczytają one wzrost interakcji i zaangażowania followerów i będą chętniej promować Twoje materiały, dzięki czemu dotrą one do szerszej widowni. Wówczas jeśli zadbasz o to, by Twój content był atrakcyjny i przyciągający uwagę – coraz więcej osób zacznie wchodzić na profil Twojej firmy.

Komentarze na Instagram – czym są i po co się o nie starać?

Ludzie uwielbiają wygłaszać swoje zdanie, a zwłaszcza w anonimowym świecie Internetu. Pod każdym postem, a nawet w czyimś instastory można zostawić komentarz. Ta opcja jest chętnie wykorzystywana przez licznych użytkowników. To doskonała forma zdobywania nowych znajomości, szansa na przekazanie swoich wskazówek innym lub po prostu wyrażenie swoich uczuć. Z drugiej strony, dla biznesmenów komentarze stanowią wskaźnik popularności i zaangażowania followersów. Nierzadko komentujący dają przydatne rady co można ulepszyć w produktach lub usługach konkretnej firmy i dzięki temu przekonać do siebie jeszcze większą ilość klientów. Dbanie o to, by interakcje z obserwatorami były zawsze na wysokim poziomie to podstawa, by skutecznie wybić swoje konto w morzu innych o podobnym contencie. Aby skutecznie zdobywać komentarze, musisz zastosować się do kilku podstawowych zasad. Zaplanuj swoje posty i staraj się, by były regularne (najlepiej minimum raz dziennie). Publikuj je w godzinach i dniach o największej aktywności, co zwiększy szansę na dotarcie do jak największej ilości osób. Niezwykle ważny jest opis. Ktoś, kogo zainteresuje główne zdjęcie – przejdzie do opisu. Zawrzyj w nim najistotniejszy przekaz, nie lej wody i najlepiej od razu zwróć się bezpośrednio do swoich odbiorców. Zadawaj pytania, wzbudź ich zainteresowanie, zmuś do interakcji. Dobrym sposobem jest zorganizowanie konkursu lub polecenie otagowania swoich przyjaciół. Nie tylko nabije to dodatkowych komentarzy, ale także poszerzy zasięg Twojego konta.

Usuwanie komentarzy na Instagramie

Wiesz już, że o komentarze należy dbać i zdobywać ich jak najwięcej. Skąd więc nagle mowa o ich usuwaniu? Otóż, nigdy nie możesz liczyć na 100% poparcie i pozytywny odzew. Zawsze znajdzie się przynajmniej jedna osoba, której udostępniana przez Ciebie treść nie podpasuje, nie będzie zgodna z jej przekonaniami czy odczuciami. Hejt jest powszechnie znany każdemu, kto zaczął rozwijać swoje firmowe lub influencerskie konto i zdobywać większą ilość obserwatorów. Im większa popularność profilu, tym większe ryzyko negatywnych komentarzy. Niekiedy są one podyktowane rzeczywistymi zaniedbaniami ze strony przedsiębiorcy, jednak najczęściej cechuje je bezpodstawność i wrogość bez wyraźnej przyczyny. Jeśli więc jesteś początkującym influencerem i pod postami zyskujesz jedynie kilka komentarzy – uzyskanie nawet tylko jednego negatywnego może znacznie wpłynąć na Twoją reputację i jakość całej działalności. W przypadku popularnego profilu problem ten jest nieco mniej wyrażony ze względu na ilość interakcji. Jeśli wśród setek opinii pojawi się kilka złych – nic się nie stanie, a nawet poprawi się zaintersowanie całego konta, a klienci zaczną Ci bardziej ufać i chętniej korzystać z usług.

Usuwać więc komentarze czy je zostawiać? To zależy jak bardzo wpływają na wizerunek Twojego profilu. Jeśli negatywne komentarze zaczynają się mnożyć, warto pomyśleć co może być źródłem problemu. W przypadku gdy oszczerstwa nie mają pokrycia w rzeczywistości i nie są zgodne z prawdą – może zadziałała konkurencja nasyłając na Ciebie sztuczny hejt. Kolejnym dobrym powodem, by usunąć komentarz jest rozszerzający się spam. Niestety, z problemem tym muszą zmagać się wszystkie popularne konta. Ze względu na dużą liczbę obserwatorów, mniejsze i mniej znane przedsiębiorstwa lub influencerzy chcą się wybić żerując na sławach. Wchodzą z nimi w interakcje, reklamują swoje własne produkty i usługi w komentarzach i zachęcają do przejścia na ich profil. Duża ilość podobnych wiadomości może być bardzo odpychająca ze względu na wprowadzony chaos. Te wszystkie sytuacje wymagają usunięcia szkodliwych komentarzy.

Jak usunąć komentarz na Instagramie?

Działanie to zajmie Ci dosłownie kilka chwil, a będziesz mógł skutecznie pozbyć się niechcianych opinii. W łatwy sposób uporządkujesz swoje konto sprawiając, że będzie wysoko jakościowe. Na początku musisz otworzyć aplikację Instagrama na swoim urządzeniu elektronicznym i przejść do strony profilu (klikając ikonkę zdjęcia głównego w prawym, dolnym rogu). Następnie wybierz post, którym chcesz się zająć. Przejdź do komentarzy dotykając ikonę dymku czatu lub klikając „Zobacz wszystkie komentarze.”. Wyświetlą Ci się wszystkie wiadomości napisane przez fanów od momentu opublikowania postu. Wybierz komentarz, którego chcesz się pozbyć, dotknij jego treści i przytrzymaj przez około 2 sekundy. Po tym czasie na górze ekranu pojawi się niebieski pasek narzędzi. Znajdziesz tam trzy opcje. Pierwszą z nich jest możliwość przypięcia ulubionych komentarzy na stałe (jeśli są wartościowe lub uzyskane od sławnych osób). Kliknięcie ikony dymku z wykrzyknikiem pozwoli Ci zgłosić treść do administracji (jeśli jest obraźliwa, wulgarna lub kontrowersyjna), wstrzymać posty dla tego użytkownika, ograniczyć widoczność zdjęć lub zablokować konto autora komentarza. Natomiast kliknięcie znaczka kosza na śmieci po prawej stronie pozwoli Ci trwale usunąć treść. Dzięki temu nie będzie już więcej widoczna zarówno dla Ciebie, jak i innych użytkowników. Możliwa jest również opcja usunięcia wielu komentarzy jednocześnie. Sprawi to, że w krótkim czasie pozbędziesz się natrętnych i niepotrzebnych wiadomości, a na Twoim profilu zapanuje porządek. Co więcej, możesz usuwać również własne komentarze. Jeśli odpowiesz komuś i zauważysz błąd lub rozmyślisz się i nie będziesz chciał wyrazić swojej opinii – wystarczy, że wykonasz powyższe instrukcje, a Twoja wiadomość zostanie wymazana.

Warto jednak wspomnieć o tym, że co prawda praktyka usuwania niechcianych komentarzy jest powszechna wśród przedsiębiorców i influencerów, to jednak nie powinna być wykonywana zbyt często. Jeśli followersi zauważą, że każda negatywna opinia od razu znika – zaczną nabierać podejrzeń, a nawet na przekór pisać złe opinie. Przez to może spaść Twoja popularność, a obserwatorzy zaczną się od Ciebie odsuwać. Nie będą wiedzieli czy można bezpiecznie skorzystać z proponowanych przez Ciebie usług lub kupować od Ciebie produkty. Zarówno negatywne, jak i nadmiernie pozytywne komentarze mogą skutecznie naruszyć Twoją pozycję. Dlatego należy zachować umiar i korzystać z tej opcji wyłącznie w ostateczności.

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 1 średnia: 5
Kategoria: Instagram