Jak wyłączyć komentarze na IG?

Osób, które nie posiadają konta na Instagramie lub nigdy nie korzystały z tej platformy jest naprawdę niewiele. Witryna powstała w roku 2010 i od tego czasu jej popularność pięła się w górę. Jest to fotograficzny serwis społecznościowy służący nie tylko udostępnianiu zdjęć, ale również umożliwiający kontakt z innymi użytkownikami. Administratorzy platformy umożliwiają edycję fotografii, używanie specjalnych filtrów mających na celu upiększenie i dopracowanie zdjęcia. Jeśli ktoś posiada konto w celu rozkręcenia swojej działalności, prawdopodobnie podobny profil ma w pozostałych platformach społecznościowych. Z tego względu dodano specjalną funkcję, dzięki której można jednocześnie udostępnić ten sam post w kilku mediach. Na Instagramie odnajdzie się każdy, bez względu na cel czy oczekiwania. Powstał przede wszystkim z myślą o zapewnieniu użytkownikom rozrywki. Nic bowiem nie sprawia większej przyjemności niż scrollowanie głównej tablicy w przerwie na kawę czy lunch. Platforma pełna jest materiałów zarówno zabawnych, jak i poważnych, naukowych, artystycznych, inspirujących, motywujących i ogólnorozwojowych. Wszyscy znajdą tam coś dla siebie. Można pogłębiać swoją wiedzę, dzielić się pasjami, dowiedzieć się najnowszych informacji z kraju i świata i zaczerpnąć porady na dowolny temat.

Warto jednak pamiętać, że oprócz funkcji rozrywkowej, Instagram to idealne narzędzie dla wszystkich biznesmenów i influencerów. Tak duża popularność i mnogość użytkowników daje olbrzymie możliwości. Z jednej strony łatwiej jest pozyskać nowych klientów, kontrahentów, współdziałaczy i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jednak z drugiej – tak duża liczba osób zwiększa liczbę konkurentów o podobnym contencie do Twojego. Musisz więc wykazać się pomysłowością i innowacyjnością, by przekonać do siebie jak największą ilość użytkowników i sprawić, by chcieli regularnie wracać na Twój profil. Stosując się do podstawowych zasad jesteś w stanie skutecznie rozwinąć swoje konto i zwiększyć swoją popularność. Musisz się jednak uzbroić w cierpliwość, ponieważ skuteczna reklama jest bardzo angażująca i długotrwała.

Czym są komentarze na Instagramie i jak je dodawać?

Każda osoba mająca swoje konto na Instagramie może wejść w dyskusję z innymi, wyrazić swoje zdanie, pokazać zadowolenie lub jego przeciwieństwo. Jeśli zdjęcie lub post, który oglądasz przypadł Ci do gustu – wyraź to poprzez zostawienie krótkiego komentarza, w którym opiszesz swoje odczucia. Dzięki temu autor zyska informację zwrotną, która go uskrzydli i da motywację do dalszego działania lub da do myślenia i zacznie pracować nad ewentualnymi zmianami w prezentowanym contencie. Komentarze dają również niepowtarzalną okazję do poznania kogoś nowego, dzielenia się swoimi pasjami i hobby, zadawania pytań i odpowiadania na pytania innych. Każda zamieszczona pod postem treść pociąga za sobą mechanizmy algorytmów Instagrama, które odczytują wzrost zaangażowania danego zdjęcia i zaczynają chętniej go promować. Dlatego influencerzy często zachęcają swoich followersów do wyrażania swoich opinii i dzielenia się spostrzeżeniami. W tym celu zadają pytania w sposób bezpośredni lub organizują konkursy, w których jednym z zadań jest otagowanie przyjaciół w komentarzu pod postem.

Jak jednak opublikować komentarz? Zajmie Ci to dosłownie chwilę, a cała procedura jest bardzo intuicyjna. Pod każdym postem znajdują się trzy podstawowe funkcje, jakimi są: lajki (ikonka serduszka), komentarze (ikonka dymku czatu) i udostępnienia (ikonka papierowego samolociku). Przejdź w sekcję komentarzy. Wyświetlą Ci się wszystkie treści udostępniane przez innych użytkowników, a na dole pokażą się reakcje (emotikony, dzięki którym możesz wyrazić swoje uczucia wobec postu czy zdjęcia), a pod nimi biały pasek z podpisem „Dodaj komentarz”. Napisz treść swojego komentarza, możesz ubarwić go różnymi emotikonami, kliknij „Opublikuj” i gotowe! Po kilku sekundach napisana przez Ciebie treść będzie widoczna dla wszystkich osób.

Komentarze na Instagram – druga strona medalu

Choć większość influencerów i przedsiębiorców walczy o jak największą ilość komentarzy, aby dopasować się pod wymogi algorytmów, to jednak okazuje się, że nie zawsze działają one na korzyść konkretnego profilu. Możesz bowiem paść ofiarą hejtu. Negatywne opinie mają różne przyczyny. Mogą być usprawiedliwione i naturalne (w przypadku postu, który narusza zasady ogólnej tolerancji i regulamin platformy), jednak najczęściej pojawiają się bez wyraźnej przyczyny. Jeśli przyjrzysz się krytycznym okiem udostępnianym przez siebie materiałom, nie zauważysz żadnych odchyleń i nie wiesz jak poprawić jakość postów – możliwe, że konkurencja chciała Cię pokonać nasyłając fałszywych hejterów. Wówczas masz 2 opcje – albo usunąć te komentarze albo całkowicie wyłączyć możliwość ich dodawania.

Usuwanie poszczególnych opinii jest przydatne w przypadku gdy chcesz zachować zdobyte interakcje ze swoimi followersami, jednak boisz się spadku reputacji ze względu na negatywne treści. To także świetna opcja w przypadku narastającego spamu. Usunięcie wiadomości kogoś innego, kto reklamuje swoje usługi lub produkty, pozwoli zachować porządek na Twoim koncie. Z tej opcji nie należy jednak zbyt nagminnie korzystać. W końcu obserwatorzy zorientują się, że każda negatywna opinia nagle znika i nabiorą podejrzeń, co pociągnie za sobą spadek wiarygodności Twojego profilu i problemy ze zdobyciem nowym klientów.

Niekiedy publikując konkretne treści od razu ma się świadomość, że nie wszystkim odbiorcom się spodoba. Ludzie uwielbiają wszystko opiniować, nawet wówczas, gdy o danym temacie nie mają zbyt wiele wiedzy ani doświadczenia. Dlatego, by zapobiec niepotrzebnym dyskusjom i niemiłym słowom, można wyłączyć możliwość komentowania. Ta opcja przydatna jest również wtedy, gdy post opiera się na przekazaniu faktów lub suchych informacji. Komentowanie wówczas jest zbędne i aby uniknąć niepotrzebnego chaosu można je zablokować.

Jak wyłączyć komentowanie? Instrukcja krok po kroku

Jeśli zdecydujesz się na zablokowanie możliwości wyrażania myśli przez innych użytkowników, możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy opiera się na wyłączeniu komentowania już na etapie publikacji zdjęcia. Wybierz zdjęcie, które chcesz udostępnić, nałóż odpowiednie filtry i przejdź do podsumowania. Jest tam kilka opcji, które dają Ci możliwość m.in dodania opisu do zdjęcia czy oznaczenia znajomych. Są to standardowe funkcje, które zostają często wykorzystywane przez użytkowników. Na nich jednak się nie kończy. Administratorzy platformy udostępnili również dodatkowe funkcje. Aby do nich przejść, kliknij „Ustawienia zaawansowane”. Początkowo możesz nie zauważyć tego napisu, ponieważ nie rzuca się w oczy. Jest to bowiem opcja wykraczająca poza tradycyjną edycję postu. Aby wyłączyć komentowanie, wystarczy przesunąć suwak pod opcją „Wyłącz komentarze”. Teraz wystarczy wrócić do strony podsumowania postu i opublikować gotowe zdjęcie. Zostanie ono wyświetlone wszystkim followersom, jednak nie będą mogli napisać swoich opinii.

Drugą metodą jest wyłączenie komentarzy pod postami wcześniej opublikowanymi. Aby to zrobić postępuj zgodnie z poniżej zamieszczoną instrukcją.

  1. Uruchom aplikację Instagrama.
  2. W dolnym, prawym rogu wybierz ikonkę swojego zdjęcia profilowego i kliknij w nią – wyświetlą Ci się wówczas wszystkie opublikowane do tej pory przez Ciebie materiały.
  3. Wybierz zdjęcie, dla którego chcesz zablokować komentowanie.
  4. Po załadowaniu się, dotknij trzech pionowych kropek, które znajdują się po prawej stronie od nazwy Twojego profilu.
  5. Wyświetli Ci się wiele opcji, dzięki którym możesz m.in udostępnić materiał w innych mediach skopiować link, zapisać zdjęcie, zarchiwizować cały post, ukryć liczbę polubień i w końcu – wyłączyć komentarze. Kliknij ostatnią funkcję.
  6. Pod wybranym zdjęciem zostanie automatycznie zablokowane komentowanie.

Cały proces zajmie Ci dosłownie chwilę, a komentowanie możesz w dowolnym momencie przywrócić do dawnego stanu. Wyłączenie możliwości dodawania treści przynajmniej na jakiś czas pozwoli na ostudzenie emocji. Przyda się to jeśli komentarze były zbyt negatywne, a kłótnie pod postem nabrały za dużego tempa.

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 0 średnia: 0
Kategoria: Instagram