YouTube to najpopularniejszy na świecie, działający od 2005 roku, serwis internetowy, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, nadawanie na żywo, ocenianie i komentowanie filmów. Czy wiesz, że od tamtej pory zgromadził już 2 miliardy regularnych użytkowników? Z kolei 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników odwiedza serwis każdego miesiąca, a strona YouTube jest przeglądana przez na urządzeniach mobilnych średnio godzinę dziennie. YouTube jest prawdziwym fenomenem medialnym.

Jak zarabiać dzięki YouTube?

Powyższe imponujące wyniki YouTube wskazują, że oglądanie filmików jest ogromnie popularnym zajęciem milionów użytkowników. Na YouTube znajdziesz treści przeróżne i o każdej niemal tematyce, nie tylko rozrywkę i zabawne filmiki. Niezależnie od tego, czy pasjonuje Cię moda, kosmetyki, gotowanie, czy urządzanie ogrodów, znajdziesz tam przestrzeń dla siebie do tworzenia i zdobywania widzów. A może jesteś specjalistą z danej dziedziny, na przykład zdrowia, sportu, budownictwa, prawa lub znasz język obcy? Możesz dzielić się z użytkownikami swoją wiedzą i umiejętnościami na własnym kanale. Jeżeli Twój content będzie wartościowy dla innych użytkowników, jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Twórcą może zostać każdy. Osoba, która zajmuje się profesjonalnym nagrywaniem treści nazywana jest Youtuberem i jest w stanie zarabiać naprawdę pokaźne sumy na swoich filmach.

Kampanie reklamowe na YouTube

Sam YouTube zarabia na tym, że publikuje reklamy. Reklamodawca zgłaszający się do YouTube wybiera odpowiedni pakiet cenowy, który gwarantuje mu, że jego przekaz reklamowy wyświetli się określonej liczbie użytkowników. Każdy Youtuber dąży więc do pozyskania jak największej liczby wyświetleń dla swoich filmów. Więcej wyświetleń oznacza dla Ciebie więcej reklam. Im więcej wyświetleń, tym szersza współpraca z YouTube. I oczywiście tym większe będą Twoje dochody z tych reklam. Duże marki chętnie inwestują w specjalne kampanie marketingowe na YouTube. Liczba potencjalnych klientów jest tutaj bardzo atrakcyjna zważywszy na dość niski próg wejścia w porównaniu do kosztownych emisji reklam w telewizji.

Jak zarabiać na YouTube poza reklamami

Oprócz przychodów z reklam dostępnych jest jeszcze kilka innych sposobów zarabiania w ramach programu partnerskiego z YouTube:

  • Wspieranie kanału: wspierający dokonują comiesięcznej wpłaty w zamian za dostęp do oferowanych przez Ciebie specjalnych bonusów.
  • Półka z produktami: fani mogą przeglądać i kupować Twoje oficjalne gadżety, które wyświetlają się na stronach odtwarzania filmu.
  • Superczat i supernaklejki: widzowie płacą za to, by ich wiadomości na czacie się wyróżniały.
  • Przychody z YouTube Premium: za to, że widzowie oglądają Twoje treści, otrzymujesz część opłat za subskrypcję.

Trzeba przy tym wspomnieć, że do dołączenia do programu partnerskiego YouTube konieczne jest spełnienie określonych wymagań (na przykład posiadanie minimalnej liczby subskrybentów).

Jak zdobyć więcej wyświetleń na YouTube?

Skoro większa liczba wyświetleń to większe zarobki, jak można wpłynąć na to, by widzowie chętniej klikali i oglądali Twoje filmy?

  1. Zwróć uwagę na tytuł oraz miniaturę
    Tytuł filmu jest kluczowy już na etapie działania samej wyszukiwarki YouTube. Zamiast zbyt wyszukanego, szczegółowego tytułu postaw na bardziej ogólne frazy, na przykład jak przygotować tort, renowacja mebli itp. Zadbaj też o odpowiednią miniaturę, ponieważ to pierwsza rzecz, która przykuwa uwagę widza decydującego w ułamku sekundy, czy warto kliknąć. Nie trzeba nikogo przekonywać jakie znaczenie może tu odegrać estetyczna, dopracowana i zachęcająca do obejrzenia grafika.
  2. Nie zapominaj, aby promować swój filmik w innym filmiku
    Już na etapie tworzenia treści weź pod uwagę to, żeby możliwe było łączenie ich ze sobą i promowanie jednego w drugim. Wykorzystaj koniecznie do promocji ekran końcowy.
  3. Nagrywaj filmiki z gościnnym udziałem innych twórców
    Chcesz zwiększyć zasięgi? Wywiady z innymi Youtuberami to świetny sposób na dotarcie do szerszej widowni. Nawiązuj z nimi kontakty, możecie pomóc sobie nawzajem. Możesz współpracować z twórcami, którzy mają podobną liczbę fanów i wyświetleń co Ty, ale z pewnością jeszcze lepszy efekt osiągniesz, gdy uda Ci się zaprosić do współpracy kogoś znacznie bardziej popularnego od Ciebie. Twoje notowania pójdą w górę!
  4. Proś widzów o subskrypcje
    Krótka prośba o zasubskrybowanie kanału może naprawdę wiele zdziałać i przełożyć się na konkretne efekty. W każdym filmie postaraj się wspomnieć o tym, że jeśli komuś spodobał się materiał, to prosisz o subskrypcję. Nie zapominaj też odpisywać na komentarze Twoich widzów – to też przekłada się na większą liczbę subskrypcji.
  5. Buduj relacje z odbiorcami
    Aby utrzymać zainteresowanie odbiorców dbaj cały czas o jakość dostarczanych im treści. Przede wszystkim zaś daj im się poznać, aby zbudować trwalszą więź. Nie tylko przyciągniesz nowych użytkowników, ale też, co równie ważne, zapobiegniesz w ten sposób odpływowi subskrybentów. Dla zaciekawienia odbiorców możesz umiejętnie przemycać niektóre szczegóły ze swojego życia – to dla wielu osób będzie dodatkową zachętą do obserwowania Twoich poczynań w internecie i oglądania każdego kolejnego opublikowanego przez Ciebie filmiku.
  6. Zrób live’a
    Warto użyć tego narzędzia do uatrakcyjnienia swojego kanału. Koniecznie zapoznaj się wcześniej z warunkami transmisji na żywo. YouTube udostępnia wszystkie informacje w tym zakresie na swojej stronie.
  7. Wykorzystuj inne social media
    Przekonaj się, że to działa. Zaproś na swój kanał YouTube na Facebooku czy na Instagramie. Takie „zintegrowane” działania potrafią być o wiele skuteczniejsze.
  8. Publikuj regularnie
    Systematyczność jest ważna. Bardziej niż częstotliwość.

Zastosowanie powyższych praktycznych wskazówek powinno zaprocentować, jednak dynamiczny wzrost zapewni Ci jedynie kupowanie wyświetleń na YouTube. Jest to najszybsza i najskuteczniejsza metoda na wypromowanie swojego kanału, którą trzeba potraktować jak inwestycję, o ile wiążesz swoją przyszłość z zarabianiem jako Youtuber. Dzisiaj z tej metody korzysta wiele firm, w tym agencji marketingowych.

Niech algorytm YouTube pracuje dla Ciebie

YouTube starannie ukrywa algorytmy, w związku z czym szczegółowe zasady działania mechanizmów odpowiedzialnych za to, że akurat ten film, a nie inny znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania nie są do końca znane. Jednak to, na co na pewno trzeba zwrócić uwagę to wskaźniki zaangażowania (polubienia, komentarze, czas oglądania itp.), a także słowa kluczowe. Istotne jest jak szybki jest wzrost wyświetleń, w szczególności jeśli film jest nowy, ile czasu użytkownicy przeznaczają na pozostanie na YouTube po obejrzeniu danego filmiku, jak często kanał publikuje nowe filmy. Pamiętaj, że tytuły i opisy filmików zawierających słowa kluczowe częściej pojawiają się w odpowiednich wyszukiwaniach. Tytuł musi odzwierciedlać zawartość filmu. W odróżnieniu od tytułu opis powinien być dłuższy i stanowić wyczerpującą informację o tym, co użytkownik znajdzie w danym filmie.

Dlaczego opłaca się zainwestować w kupno wyświetleń

Z pewnością dawniej, jeszcze kilka lat temu zdecydowanie łatwiej było „zaistnieć” na YouTube. Ilość treści była mniejsza, mniej było również twórców. Jednak stały i dynamiczny rozwój YouTube odniósł ten skutek, że dziś naprawdę trudno jest pozyskać wyświetlenia. Jeżeli startujesz od zera, na przykład bez wsparcia innych Youtuberów, jest to praktycznie niemożliwe. Nawet świetny content może nigdy nie zostać zauważony, doceniony. Algorytmy YouTube promują te filmy, które są już popularne. Dlatego startując na YouTube właściwie od razu należy uwzględnić kupowanie wyświetleń w swojej strategii rozwoju kanału.

Jak działają wyświetlenia?

Profesjonalny serwis może być odpowiedzią na Twoje próby pozyskania większej ilości widzów. Dzięki tej inwestycji Twój kanał nabierze niesamowitego rozpędu. Nie ulega wątpliwości, że większa ilość wyświetleń przekłada się lepsze pozycjonowanie kanału, a to prowadzi do zbierania dalszych wyświetleń i lepszych zarobków. W efekcie Twoje filmy mogą dostać się do czołówki, czyli do karty na czasie. Trzeba również przyznać, że po prostu chętniej oglądane są filmy, które obejrzała już duża liczba widzów. Użytkownicy, którzy zaczną odwiedzać Twój kanał, mogą z kolei zostać Twoimi subskrybentami. W ten sposób pozyskujesz nowych klientów albo też stajesz się widoczny dla marek, które szukają twórców do współpracy.

Kim są osoby kupujące wyświetlenia na YouTube?

Bądźmy transparentni w tej kwestii! Takiego zakupu dokonuje każdy, kto szuka popularności i szybkiego wzrostu liczby subskrybentów lub wyświetleń swoich filmów na YouTube. Często są to największe gwiazdy, osobowości, najbardziej wpływowi Youtuberzy, tu nie ma podziału na bardziej lub mniej znanych.

Nie jest tajemnicą, że jest to szeroko stosowany sposób promocji kanału, nawet wśród osób bardzo popularnych. Artyści i influencerzy nieustająco używają tego narzędzia do regularnego zwiększania swojej publiczności. Firmy i marki, którym zależy na świadomości i popularności również chętnie korzystają z tego rodzaju promocji i reklamy. Szybkie zwiększanie liczby wyświetleń może być bardzo korzystne dla marek i firm, które chcą się wypromować wśród potencjalnych klientów lub pozyskać pracowników.

Duża liczba wyświetleń i subskrybentów może być decydująca w zapewnieniu wiarygodności wobec osób, do których kierujesz swoje działania. Jest to również potężny generator kliknięć, ponieważ użytkownicy są ciekawi, dlaczego tak wiele osób obejrzało dany film. Wtedy będzie on interesujący z uwagi na dużą liczbę wyświetleń.

Zarabianie na YouTube

W sklepie możesz kupić wyświetlenia na YouTube. Ich efekt będzie taki sam, jak gdyby były zbierane tradycyjnie, w żmudnym i długotrwałym procesie. Przyznaj, że sama praca nad treściami, nad materiałem, nad jego obróbką jest już na tyle czasochłonna, iż czas przeznaczony na działania podejmowane w celu jego wypromowania powinien być jak najkrótszy. Możesz zainwestować w swój kanał, kupić wyświetlenia na wybrane filmy, a następnie zarabiać pokaźne kwoty na reklamach lub w ramach programu partnerskiego z YouTube.

Zarabianie na YouTube może być łatwe. Wykorzystaj nasze wskazówki i przekonaj się o tym osobiście!

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 1 średnia: 5
Kategoria: YouTube