Pozyskiwanie jak największej ilości wyświetleń na YouTube jest jednym z priorytetów zarówno dla osób, które odnalazły się  czy influencera, jak i dla firm, dla których Facebook coraz częściej staje się głównym kanałem komunikacji z klientami lub potencjalnymi klientami. Jakie są więc najskuteczniejsze sposoby, aby licznik wyświetleń publikowanych przez Ciebie filmów nie zatrzymywał się nawet na chwilę? Czy warto w ogóle w dalszym ciągu planować i rozwijać swoją działalność oraz inwestować w obecność na tej platformie jako YouTuber, influencer czy też właściciel firmy?

Czy opłaca się być na YouTube

Ogromna rola YouTube’a w marketingu internetowym pozostaje niekwestionowana, a jego zdecydowaną przewagą nad innymi platformami społecznościowymi jest to, że publikuje się w nim filmy. Specjaliści do spraw marketingu uważają obecnie treści wideo za najlepszą formę kontaktu z klientem, czyniąc je tym samym kluczowym elementem w strategii marketingowej niemal każdej firmy.
Oczywiście YouTube nie jest miejscem zarezerwowanym wyłącznie dla firm. Większość twórców na YT to osoby prywatne i niezależne, a także influencerzy, dla których publikowanie własnych materiałów wideo stało się pomysłem na życie oraz źródłem przychodów.

Zawód Youtuber’a

Choć nie należy on do listy oficjalnych zawodów, jest twórcy na YT jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych zajęć młodego pokolenia Z. Wykształcił się w głównej mierze ze specyficznej roli samego portalu YouTube. Wbrew pozorom, bycie Youtuberem nie należy do łatwych zajęć, a wręcz jest pracą bardzo wyzywającą i czasochłonną, niejednokrotnie wyczerpującą i pochłaniającą bardzo dużo czasu.
Twórca treści spełnia często jednocześnie funkcje reżysera, aktora, dźwiękowca, operatora, scenarzysty, montażysty oraz specjalistą od marketingu. Bycie YouTuberem to nie tylko bowiem nagrywanie i występowanie w filmie, ale też, a może nawet przede wszystkim, planowanie, opracowywanie pomysłów na treści, wykazywanie się kreatywnością i umiejętnością budowania relacji z odbiorcami.
Jeżeli choć trochę widzisz się w takiej roli, to na pewno możesz myśleć o takiej ścieżce zawodowej dla siebie. YouTube wciąż króluje wśród platform społecznościowych i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w najbliższych latach. Przeczytaj dalszą część artykułu, aby dowiedzieć się co zrobić, by liczba wyświetleń Twoich filmów na YouTube wzrosła.

Jak zostać influencerem

Z podobnych powodów warto rozwijać się również jako influencer (od angielskiego słowa “influence” czyli wpływ /wpływać) W ostatnim czasie szczególnie popularny stał się influencer marketing, który opiera się na zaangażowaniu twórcy w działaniach marketingowych i promocji produktu lub marki w internecie. Twórcy ci posiadają znaczną siłę oddziaływania na opinie i decyzje oraz poglądy swoich odbiorców, co powoduje że firmy bardzo chętnie nawiązują z nimi współpracę. O skuteczności takiej formy marketingu świadczą między innymi wyniki badań przeprowadzonych w grupie wiekowej 15-25 lat, według których internetowi influencerzy są lepiej postrzegani niż znani celebryci. Przyczyn tego upatruje się w tym, że młody ludziom jest się łatwiej utożsamiać z influencerami, gdyż najczęściej prowadzą oni podobny styl życia i zainteresowania co ich odbiorcy. Co więcej, pozostają oni w bezpośrednim kontakcie z widzami swojego kanału, ich przekazy są odbierane jako autentyczne i wiarygodne, a recenzje produktów mają charakter porad, a nie reklamy w tradycyjnym rozumieniu.
Jednak aby osiągnąć jakikolwiek znaczący poziom wpływu wśród odbiorców, trzeba najpierw rozbudować swój kanał oraz zdobyć pewną minimalną liczbę wyświetleń swoich filmów.

Obecność marki na YouTube

Kanał firmowy to inwestycja o charakterze długoterminowym, ale z wielu powodów bardzo opłacalna. Kanał na YouTube umożliwia przekazywanie wartości marki oraz wchodzenie w bezpośrednie interakcje z klientami. Platformę tą można wykorzystać do poprawienia zasięgu oraz wizerunku firmy, promocji, konkursów czy też przekierowywania ruchu do innych mediów społecznościowych. Odgrywa on też ogromną rolę przy wspieraniu sprzedaży oraz w budowaniu świadomości marki. Jednym słowem jest to ogromna korzyść dla każdej firmy, która zlokalizuje na YouTube swoją grupę docelową. Oczywiście wszystkie powyższe korzyści odczujesz tylko wtedy, gdy opublikowane przez firmę materiały zaczną docierać do odpowiedniej liczby odbiorców.

Najlepsze sposoby na darmowe wyświetlenia na YouTube

Poniżej znajdziesz najlepsze wyselekcjonowane i zweryfikowane metody pozyskiwania wyświetleń na YT – bardzo niskim kosztem lub całkowicie za darmo!

  1. Twórz atrakcyjne i wartościowe treści
    Filmy muszą dostarczać odbiorcy wymierną korzyść – jak na przykład edukacyjną czy też rozrywkową. Film może stanowić przykładowo samouczek jak poradzić sobie z danym problemem, może przekazywać odbiorcy jakąś unikalną wiedzę, która nie jest łatwo dostępna w innych powszechnych źródłach. Możesz dzielić się wiedzą z dziedziny fotografii, recenzować gry planszowe, opowiadać o zdrowej żywności, czytać bajki, a jako firma pokazywać na przykład kulisy powstawania produktu. Treści muszą zaciekawić Twoją grupę docelową, inne punkty ze wskazówkami nie będą miały racji bytu, gdy to podstawowe założenie nie będzie realizowane.
  2. Proś o subskrypcje
    Tak jest, i nie powinieneś wahać się ani moment. Oczywiście nie można być w swych prośbach nachalnym – najlepiej zrobić to na początku i na końcu każdego filmu. Pozyskiwanie i zwiększanie liczby subskrybentów jest niezbędne do regularnego zwiększania ilości wyświetleń na YouTube. Gdy tylko widz zasubskrybuje Twoje treści, będzie powiadamiany za każdym razem, gdy prześlesz nowy film.
  3. Wykorzystuj karty i ekrany końcowe
    Karty i ekrany końcowe to naprawdę potężne narzędzia, przy pomocy których możesz promować swoje filmy. Ekran końcowy, czyli dedykowaną ramkę, umieścisz na końcu filmów, aby podsumować i wyróżnić wezwania do działania. Z kolei karty możesz ustawić w dowolnym momencie w filmie, aby przekierowywać użytkowników do innego filmu lub listy odtwarzania.
  4. Promuj swoje filmy na innych kanałach społecznościowych
    To kolejny świetny i darmowy sposób na dotarcie do potencjalnych odbiorców ze swoimi treściami. W analogiczny sposób możesz wykorzystać swoją stronę internetową czy prowadzony blog.
  5. Dbaj o relacje ze swoimi widzami
    Relacje z widzami są absolutnie kluczowe w karierze każdego twórcy na YT. Twoi widzowie docenią Twoje zaangażowanie i autentyczność i mogą stanąć się Twoimi największymi fanami. Jednym z najlepszych sposobów na budowanie interakcji jest odpowiadanie na komentarze odbiorców. Twoja aktywność w tym zakresie zostanie zauważona przez innych widzów, którzy też chętniej będą zabierać głos, wiedząc, że mogą liczyć na Twoją odpowiedź. Aby zachęcić członków swojej społeczności do interakcji możesz także organizować akcje promocyjne, konkursy lub losowania nagród.
  6. Zadbaj o atrakcyjne miniatury i opis filmu
    Według YouTube 90 procent najlepiej sprzedających się filmów w tym serwisie korzysta z miniatur. Miniatura powinna przyciągać wzrok, uwagę, być zgodna z Twoją marką i dokładnie przedstawiać treść filmu. W opisie postaraj się przekazać informację, dlaczego powinni oglądać Twoje filmy? Co znajdą na Twoim kanale? Edukację? Rozrywkę? Nie zapomnij umieścić w opisie słów kluczowych.
  7. Twórz napisy do filmów
    To doskonała droga do otwarcia Twoich filmów na międzynarodowe rynki, ale też ogromne ułatwienie dla osób niedosłyszących, z barierami językowymi lub osób, które nie mogą w danej chwili odtworzyć materiału na pełnej głośności.

Mamy nadzieję, że niniejszy artykuł zachęcił Cię do podjęcia lub kontynuowania aktywności na YouTube. Gorąco zachęcamy do korzystania z wypróbowanych przez nas sposobów pozyskiwania wyświetleń. Trzymamy kciuki za Twoje wyniki i jak najwyższą liczbę wyświetleń Twoich filmów!

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 2 średnia: 5
Kategoria: YouTube