Pozyskiwanie tanich lub darmowych wyświetleń jest jednym z priorytetów zarówno dla osób, które odnalazły się w zawodzie YouTubera czy influencera, jak i dla firm, dla których Facebook coraz częściej staje się głównym kanałem komunikacji z klientami lub potencjalnymi klientami. Jakie są więc najskuteczniejsze sposoby, aby licznik wyświetleń publikowanych przez Ciebie filmów nie zatrzymywał się nawet na chwilę 😊? Czy warto w ogóle w dalszym ciągu planować i rozwijać swoją działalność oraz inwestować w obecność na YouTube będąc YouTuberem, influencerem czy też właścicielem firmy?

Czy opłaca się być na YouTube

Ogromna rola YouTube’a w marketingu internetowym pozostaje niekwestionowana, a jego zdecydowaną przewagą nad innymi platformami społecznościowymi jest to, że publikuje się w nim filmy. Specjaliści ds. marketingu uważają obecnie wideo za najlepszą formę kontaktu z klientem, a tym samym kluczowy element w strategii marketingowej niemal każdej firmy.
Oczywiście YouTube nie jest miejscem zarezerwowanym wyłącznie dla firm. Większość Youtuberów to osoby prywatne, nieraz influencerzy, dla których publikowanie własnych materiałów wideo stało się pomysłem na życie i zarabianiem często niemałych pieniędzy.

Zawód Youtuber

Choć nie należy do listy oficjalnych zawodów, jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych zajęć. Wykształcił się w głównej mierze ze specyficznej roli samego portalu, jakim jest YouTube. Wbrew pozorom, bycie Youtuberem nie należy do łatwych zajęć, a wręcz jest pracą bardzo czasochłonną i niejednokrotnie może być jak jeden lub kilka etatów!
YouTuber często jest reżyserem, aktorem, dźwiękowcem, operatorem, scenarzystą, montażystą i specjalistą od marketingu jednocześnie. Bycie YouTuberem to nie tylko nagrywanie i występowanie w filmie, ale też, a może nawet przede wszystkim, planowanie, opracowywanie pomysłów na treści, wykazywanie się kreatywnością i umiejętnością budowania relacji z odbiorcami.
Jeżeli choć trochę widzisz się w takiej roli, to na pewno możesz myśleć o takiej ścieżce zawodowej dla siebie. YouTube wciąż króluje wśród platform społecznościowych i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w najbliższych latach. Przeczytaj dalszą część artykułu, aby dowiedzieć się, jak pozyskać tanie lub darmowe wyświetlenia na YouTube, które są niezbędne dla Twoich zasięgów!

Jak zostać influencerem

Z podobnych powodów warto rozwijać się również jako influencer. W ostatnim czasie szczególnie popularny stał się influencer marketing, który opiera się na zaangażowaniu do promocji produktu lub marki osoby prowadzącej w Internecie różnego rodzaju działania i uzyskującej w związku z tym większą lub mniejszą popularność wśród swoich odbiorców. Dzięki swojej wiedzy na dany temat, w danej dziedzinie osoby te nazywane influencerami (od słowa “influence” czyli wpływ) posiadają znaczną siłę oddziaływania na opinie i decyzje oraz poglądy swoich odbiorców. Stąd marki i firmy bardzo chętnie nawiązują z influencerami współpracę, której celem jest na przykład prezentacja i recenzja danego produktu.
O skuteczności takiej formy marketingu świadczą między innymi wyniki badań przeprowadzonych w grupie wiekowej 15-25 lat, według których dużo większą wartość mają internetowi influencerzy, niż znani z mediów tradycyjnych celebryci. Przyczyn tego upatruje się w tym, że influencerzy najczęściej prowadzą podobny styl życia i zainteresowania co ich odbiorcy, pozostają w bezpośrednim kontakcie z widzami swojego kanału, ich przekazy są odbierane jako autentyczne i wiarygodne, recenzje produktów mają charakter porad, a nie reklamy w tradycyjnym rozumieniu.
Jednak aby osiągnąć takie wpływy wśród odbiorców, potrzebne są najpierw liczne wyświetlenia opublikowanych na YouTube filmów – bez tego nie powstaną żadne zasięgi.

Obecność marki na YouTube

Kanał marki to inwestycja o charakterze długoterminowym, ale z wielu powodów bardzo opłacalna. Kanał na YouTube umożliwia przekazywanie wartości oraz wchodzenie w bezpośrednie interakcje z klientami. YouTube warto wykorzystać do zasięgowych i wizerunkowych akcji, konkursów i przekierowywania ruchu do innych mediów. Odgrywa też ogromną rolę przy wspieraniu sprzedaży oraz w budowaniu świadomości marki. Jednym słowem jest to ogromna korzyść dla każdej firmy, która zlokalizuje na YouTube swoją grupę docelową. Wszystkie powyższe korzyści odczujesz tylko wtedy, gdy filmy opublikowane na kanale Twojej marki będą miały liczne wyświetlenia.

Najlepsze sposoby na tanie i darmowe wyświetlenia na YouTube

Poniżej znajdziesz najlepsze wyselekcjonowane i zweryfikowane metody pozyskiwania wyświetleń na YT – bardzo niskim kosztem lub całkowicie za darmo!

  1. Twórz atrakcyjne i wartościowe treści
    Filmy muszą dostarczać odbiorcy wymierną korzyść – edukacyjną, rozrywkową itp. Film może stanowić swoisty poradnik, jak poradzić sobie z danym problemem, może przekazywać odbiorcy jakąś unikalną wiedzę, która nie jest łatwo dostępna w innych powszechnych źródłach. Możesz dzielić się wiedzą z dziedziny fotografii, recenzować gry planszowe, opowiadać o zdrowej żywności, czytać bajki, a jako firma pokazywać na przykład kulisy powstawania produktu. Treści muszą zaciekawić Twoją grupę docelową, inne punkty ze wskazówkami nie będą miały racji bytu, gdy to podstawowe założenie nie będzie realizowane.
  2. Proś o subskrypcje
    Serio. Nie wahaj się ani moment. Oczywiście nie można być w swych prośbach nachalnym – najlepiej zrobić to na początku i na końcu każdego filmu. Pozyskiwanie i zwiększanie liczby subskrybentów jest niezbędne do uzyskania większej ilości bezpłatnych wyświetleń na YouTube. Gdy tylko widz zasubskrybuje Twoje treści, będzie powiadamiany za każdym razem, gdy prześlesz nowy film.
  3. Wykorzystuj karty i ekrany końcowe
    Karty i ekrany końcowe to naprawdę potężne narzędzia, przy pomocy których możesz promować swoje filmy i tym samym uzyskiwać więcej wyświetleń w YouTube. Ekran końcowy, czyli dedykowaną ramkę, umieścisz na końcu filmów, aby podsumować i wyróżnić wezwania do działania. Z kolei karty możesz ustawić w dowolnym momencie w filmie, aby przekierowywać użytkowników do innego filmu lub listy odtwarzania.
  4. Promuj swoje filmy na innych kanałach społecznościowych
    To również bezkosztowy sposób na dotarcie do potencjalnych odbiorców ze swoimi treściami. W analogiczny sposób wykorzystaj swoją stronę czy prowadzony blog.
  5. Dbaj o relacje ze swoimi widzami
    Widzowie docenią Twoje zaangażowanie i autentyczność. Relacje są absolutnie kluczowe dla sukcesu w tym obszarze. Najlepszym sposobem jest odpowiadanie na komentarze. Twoja aktywność w tym zakresie zostanie zauważona przez innych widzów, którzy też chętniej będą zabierać głos, wiedząc, że mogą liczyć na Twoją odpowiedź. Aby zachęcić członków swojej społeczności do aktywności wykorzystuj konkursy lub losowania nagród.
  6. Zadbaj o atrakcyjne miniatury i opis filmu
    Według YouTube 90 procent najlepiej sprzedających się filmów w tym serwisie korzysta z miniatur. Miniatura powinna przyciągać wzrok, uwagę, być zgodna z Twoją marką i dokładnie przedstawiać treść filmu. W opisie postaraj się przekazać informację, dlaczego powinni oglądać Twoje filmy? Co znajdą na Twoim kanale? Edukację? Rozrywkę? Nie zapomnij umieścić w opisie słów kluczowych.
  7. Twórz napisy do filmów
    To doskonała droga do otwarcia Twoich filmów na międzynarodowe rynki, ale też ogromne ułatwienie dla osób niedosłyszących, z barierami językowymi lub osób, które nie mogą w danej chwili odtworzyć materiału na pełnej głośności.
  8. Skorzystaj ze wsparcia w postaci zakupu wyświetleń na YT
    Ta metoda nie wymaga rozbudowanego budżetu. Można z niej korzystać co jakiś czas, zasilając systematycznie swoje filmy dawką nowych wyświetleń. Nieoceniona pomoc dla początkujących!

Mamy nadzieję, że niniejszy artykuł zachęcił Cię do podjęcia lub kontynuowania aktywności na YouTube. Gorąco zachęcamy do korzystania z wypróbowanych przez nas sposobów pozyskiwania wyświetleń. Trzymamy kciuki za Twoje wyniki i jak najwyższą liczbę wyświetleń Twoich filmów!

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 1 średnia: 5
Kategoria: YouTube