Pozycjonowanie konta na TikTok
Jak każda platforma mediów społecznościowych tak i TikTok ma swój określony system pozycjonowania treści. Tajniki działania algorytmu serwisu nie są do końca i znane i nieustannie się zmieniają. Posiadanie choć podstawowej wiedzy z zakresu social media oraz mechanizmów ich działania powinno być na liście każdego twórcy, gdyż może to znacznie pomóc skutecznie rozwijać swój profil, a co za tym idzie doprowadzić do wzrostu ilości obserwatorów konta, jak i do powiększenia jakości i poziomu interakcji z widzami, w tym ilości pozostawianych przez nich lajków na TikToku. W Internecie można dziś znaleźć wiele porad na temat poprawy pozycjonowania konta, dużo jednak zależy od tego, w jakiej kategorii chcemy pozycjonować nasz profil, jaki tworzymy content, czy ludzie szukają podobnych materiałów na platformie i tym podobne.
Hashtagi na TikTok – czym są i jak z nich korzystać?
Zakłada się, że system działania TikToka jest dość prosty. Nikt tak do końca nie wie jak dokładnie działa algorytm TikToka, jednak eksperci są zdania, że nie rozróżnia on treści, która się nam wyświetla w taki sposób, jak widzi to człowiek. Nie dostrzega obrazu czy elementów na nagraniu, nie słyszy też muzyki. Prostota działania opiera się na hasłach podpiętych pod treści oraz zliczony czas poświęcony przez użytkownika na obejrzenie filmiku. Czym są zatem owe hasła? To właśnie HASHTAGI. Krótkie słowa klucze, które pozycjonują i kategoryzują wrzucane przez nas treści. Masz filmik z kotkiem? Wrzuć #kot #cat #animal, a może to szybki poradnik z trikiem piłkarskim? #trick #tutorial #football. To takie proste!
Sprawdź jak Hashtagi tworzą inni!
Wiedząc, już jak to wszystko funkcjonuje, czas wziąć się do działania. Tworzysz wartościowe treści, ale inni mają więcej lajków? Nic nie stoi na przeszkodzie, by uczyć się od najlepszych. Zrób szybkie rozeznanie, jak inni opisują swoje materiały. Może robią to krócej, konkretniej, lepiej precyzują swoje treści #hashtagami? Podglądaj popularne profile i wypróbuj ich strategii. Hashtagi odrywają kluczową rolę w działaniu algorytmu stojącym za TikTokiem. Ich poprawne użycie pozwoli Ci zwiększyć ilość lajków na TikTok pod filmikami.
Dywersyfikacja hashtagów na TikTok
Wykorzystywanie popularnych hashtagów to tylko jeden z elementów strategii. Warto zwrócić uwagę, że #tagiem może być zupełnie wszystko, w końcu to tylko (albo aż) słowa klucze. Warto zdywersyfikować swoje działanie również na te mniej popularne hashtagi – oczywiście nadal adekwatne do treści, którą udostępniamy. Spowoduje to, że dzięki tym mniej popularnym, rzadziej używanym przez naszą konkurencję kluczom możemy przekierować uwagę nowych odbiorców na właśnie nasz profil.
TikTok lubi unikalność i virale
Na pewno nie raz spotkałeś się z popularnymi hasłami związanymi z wyzwaniami na portalach społecznościowych. Nie inaczej jest na TikToku. Te nazwy wyzwań i eventów to po prostu hashtagi. #icebucketchallange #justdoitchallange #runchallange #dancetoit to tylko kropla w morzu popularnych i ciekawych rzeczy na tym portalu. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by również skorzystać z tego trendu i dzięki temu przyciągnąć nowych widzów oraz zyskać większą ilość pozytywnych reakcji pod filmikiem, w tym również polubienia, a także obserwujących. Nie zapominajmy jednak o dodaniu czegoś od siebie. Oryginalność i wysokiej jakości, interesujące treści przyciągną nowych widzów do naszego profilu.
Działaj, testuj, sprawdzaj, optymalizuj
Nie bój się różnych kombinacji i znalezienia własnego idealnego klucza Hashtagów. Najczęściej używane słowa, sprawdzone hasła, unikalne #tagi – poświęcone chwile na ten aspekt to najważniejsza rzecz w działaniu na platformie TikTok. Rywalizuj o wyświetlenia i lajki na TikTok ze społecznością, by wzbić się na szczyty popularności i zyskać współprace ze znanymi markami, które będą jeszcze większym filarem w rozwoju Twojego profilu.