To zdecydowanie jedno z najpopularniejszych pytań, które zadają sobie pracujące w social mediach i odpowiadające za komunikację na Facebooku czy Instagramie. Bez wątpienia chcąc dotrzeć do jak największego grona odbiorców i zachęcić ich do interakcji, powinniśmy wziąć pod uwagę godziny publikacji. Jednak czy istnieje jedna uniwersalna pora dla wszystkich? Oto mała podpowiedź!

Czy czas publikacji wpisu tak naprawdę ma znaczenie?

W tej kwestii chodzi przede wszystkim o czas aktywności użytkowników mediów społecznościowych. Warto zastanowić się, jaka jest grupa docelowa, do której chcesz dotrzeć i jaki tryb dnia prowadzi. Jeśli większość osób pracuje w standardowych godzinach 8-16, to trudno oczekiwać dużej ilości reakcji pod postem wrzuconym o godzinie 13. Działa to analogicznie do reklam w telewizji – najlepiej je nadawać w czasie największej oglądalności. Pamiętajmy także o istniejącym algorytmie, który decyduje o tym, jakie treści są promowane. Odpowiednia godzina publikacji z pewnością pomoże w zdobywaniu reakcji widzów, w tym lajków.

O której godzinie najlepiej jest publikować wpisy w social mediach?

Jeśli chcemy zwiększyć liczbę polubień pod wpisami, wrzucenie postów o odpowiedniej godzinie może znacznie podnieść nasze szanse. Jeśli chodzi o Facebook to wszelkie analizy i algorytmy wskazują, iż najlepszy czas na wrzucanie postów zakres między godziną 14 a 17. Bez względu na dzień tygodnia. Natomiast na Instagramie zdecydowanie prym wiodą godziny wieczorne. Najlepiej między 18 a 21. Ewentualnie dobrym wyborem będzie czas 11-13, gdy spora ilość pracowników ma przerwę na lunch. Najlepszą metodą bez wątpienia jest obserwowanie statystyk. Warto wypróbować kilka opcji i kontrolować, która z nich sprawdza się najlepiej w przypadku naszego profilu. Dzięki temu efekty zostaną osiągnięte szybciej, a profil będzie się rozwijał!

 

 

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 1 średnia: 5
Kategoria: Facebook