Youtube, jak wszystkie inne media społecznościowe stara się nie stać w miejscu. Co chwilę zaskakuje swoich użytkowników nowymi funkcjami i udogodnieniami. Dzięki nim korzystanie z serwisu ma być nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze. Jedną z ostatnich nowości jest wprowadzenie klipów. Jeśli jeszcze o tym nie słyszałeś, to koniecznie przeczytaj! Wszystko wyjaśniamy!
YouTube Clips – na czym dokładnie polega?
Klipy YouTube to funkcja YouTube, o której rzadko się mówi. Często mylona ze Szortami, jest w rzeczywistości zupełnie odrębną funkcją platformy wideo. Twórcy treści używają tej funkcji do tworzenia zwiastunów swoich głównych filmów. „Przycinają” najlepsze fragmenty filmu i udostępniają je w swoich mediach społecznościowych w celu promocji wideo. Jak wiadomo, najwięcej uwagi użytkowników przyciągają krótkie materiały, tak bardzo popularne za sprawą aplikacji TikTok czy Twitcha. Wynika to z faktu, że każda osoba bez problemu znajdzie czas na obejrzenie filmiku o długości kilkunastu, maksymalnie kilkudziesięciu sekund. Nie przysporzy również nikomu problemu skupienie uwagi przez taki okres. Funkcja klipów na YouTube do złudzenia przypomina tą dostępną na Twitchu. Umożliwia ona wycięcie około 5-60 sekundowych fragmentu z danego filmu lub transmisji.
Czym różnią się klipy od YouTube shorts?
Główną różnicą jest to, że klipy bazują na treściach, które są już udostępniane w serwisie. Nie są to zupełnie nowe filmiki, które mają nas dodatkowo zatrzymać na portalu i sprawić, że spędzimy w nim jeszcze więcej czasu. Klipy umożliwiają wskazanie innym osobom precyzyjnie fragmentu materiału, który wydał nam się ciekawy lub szczególnie interesujący. Po wybraniu konkretnego przedziału czasowego otrzymujemy linka, którego możemy wysłać do innych użytkowników. Po wejściu w niego odtwarzany w zapętleniu jest tylko wybrany fragment wideo.
Czy klipy pomogą w zyskaniu popularności na Youtube?
Ile razy otrzymałeś od znajomego ponad 20-minutowy film, który zignorowałeś, bo nie miałeś czasu go obejrzeć? A jeśli nawet udało Ci się zacząć oglądać, zniechęciłeś się, bo w ciągu pierwszych dwóch minut nie znalazłeś nic cennego? Wyobraź sobie, że zamiast całego wideo otrzymałeś jego skrót – czyli właśnie klip. Czy nie byłbyś bardziej skłonny go obejrzeć, biorąc pod uwagę, że zajmie to mniej niż 60 sekund?Właśnie dlatego udostępnianie klipów – niejakich zwiastunów – może być lepsze niż udostępnianie pełnych filmów; obejrzenie jednego nie zajmuje dużo czasu. A jeśli klip jest interesujący, widz będzie zmotywowany do obejrzenia całego filmu.
Jeśli jesteś twórcą na YouTube, możesz zastosować tę samą strategię, ale na szerszą skalę. Udostępniając klipy w mediach społecznościowych, publiczność chętniej je obejrzy, biorąc pod uwagę wymagany niski poziom zaangażowania. W ten sposób udostępnianie klipów może być fantastyczną techniką marketingową. Dzięki tworzeniu skrótów z dłuższych filmów możemy zaciekawić nowych odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia kanału. Może to doprowadzić do zwiększenia ilości wyświetleń na Twoim koncie a także wzrostu subskrypcji YouTube, co jak wiadomo jest celem każdego twórcy.
Czy na klipach YouTube można zarabiać?
Nie, na klipach YouTube nie można zarabiać w taki sam sposób jak na filmach krótko- lub długometrażowych. Jeśli więc utworzyłeś klip YouTube i ludzie go obejrzeli, na tych wyświetleniach nie można zarabiać. Pamiętaj jednak, że udostępnianie klipu wideo w YouTube daje widzom zwiastun Twojego kanału i marki. Dzięki temu klipy YouTube są doskonałym narzędziem do promowania Twoich materiałów, jak i całego kanału YouTube.