Youtube, jak wszystkie inne media społecznościowe stara się nie stać w miejscu. Co chwilę zaskakuje swoich użytkowników nowymi funkcjami i udogodnieniami. Dzięki nim korzystanie z serwisu ma być nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze. Jedną z ostatnich nowości jest wprowadzenie klipów. Jeśli jeszcze o tym nie słyszałeś, to koniecznie przeczytaj! Wszystko wyjaśniamy!
YouTube Clips – na czym dokładnie polega?
Materiały wideo w sieci zyskują coraz większa popularność. Najwięcej uwagi użytkowników przyciągają krótkie materiały, tak bardzo popularne za sprawą aplikacji TikTok czy Twitcha. Wynika to z faktu, że każda osoba bez problemu znajdzie czas na obejrzenie filmiku o długości kilkunastu, maksymalnie kilkudziesięciu sekund. Nie przysporzy również nikomu problemu skupienie uwagi przez taki okres. Funkcja klipów na YouTube do złudzenia przypomina tą dostępną na Twitchu. Umożliwia ona wycięcie około 5-60 sekundowych fragmentu z danego filmu lub transmisji.
Czym różnią się klipy od YouTube shorts?
Główną różnicą jest to, że klipy bazują na treściach, które są już udostępniane w serwisie. Nie są to zupełnie nowe filmiki, które mają nas dodatkowo zatrzymać na portalu i sprawić, że spędzimy w nim jeszcze więcej czasu. Klipy umożliwiają wskazanie innym osobom precyzyjnie fragmentu materiału, który wydał nam się ciekawy lub szczególnie interesujący. Po wybraniu konkretnego przedziału czasowego otrzymujemy linka, którego możemy wysłać do innych użytkowników. Po wejściu w niego odtwarzany w zapętleniu jest tylko wybrany fragment wideo.
Czy klipy pomogą w zyskaniu popularności na Youtube?
Na pewno mogą być przydatne. Dzięki tworzeniu skrótów z dłuższych filmów możemy zaciekawić nowych odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia kanału. Jednak w dalszym ciągu najważniejsze są wyświetlenia na YouTube i to one decydują o popularności twórców. Zdobywanie nowych subskrypcji YouTube na pewno nie jest zadaniem prostym, ale warto wykorzystać do tego wszystkie narzędzia.