Badania pokazują, że ponad 50% konsumentów robi zakupy na swoich telefonach, a większość z nich korzysta z mediów społecznościowych, w tym Instagrama Tak więc, nie uczestnicząc w sprzedaży społecznościowej, najprawdopodobniej tracisz przychody. Zebraliśmy kilka sugestii dotyczących najlepszych praktyk, o których należy pamiętać, rozważając sprzedaż produktów czy usług w social media.
Zarabianie na Instagramie
Instagram ogromnie się rozwinął od czasu powstania w 2010 roku. Niegdyś jedynie aplikacja do udostępniania zdjęć, platforma ta daje dziś firmom łatwy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Od pewnego czasu różne funkcje sklepu na Instagramie ułatwiają docelowym odbiorcom znalezienie produktów lub usług, a umożliwienie im zakupów na etapie odkrywania może być świetne dla biznesu.
Czym są zakupy na Instagramie?
Mówiąc najprościej, Instagram Shopping obejmuje zestaw funkcji, które dają firmom możliwość sprzedaży swoich produktów lub usług za pośrednictwem treści opartych na zdjęciach lub filmach. Możesz użyć tej platformy, aby opowiedzieć historię swojej marki i wyróżnić jej ofertę w płynny sposób. Po skonfigurowaniu sklepu na Instagramie docelowi odbiorcy mogą go używać do przeglądania oferty i dokonywania zakupów.
Przesyłanie zdjęć lub filmów i oznaczanie produktów za pomocą ich nazw i cen zwiększa prawdopodobieństwo wygenerowania sprzedaży, co jest idealne dla firm, które chcą czerpać korzyści z handlu elektronicznego. Zamiast nakłaniać ludzi do odwiedzenia Twojej witryny, Instagram daje im możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem aplikacji, a rozpoczęcie jest dość proste.
Co robić, by sprzedaż była na wysokim poziomie?
Nie wystarczy samo otworzenie firmowego sklepu w sieci. Motorem napędowym skutecznej działalności jest oczywiście społeczność zgromadzona na profilu oraz wokół swojej marki. Co więc zrobić, by zwiększyć sprzedaż
Strategią numer jeden w mediach społecznościowych jest regularne publikowanie postów.
Statystycznie rzecz biorąc, każdy klient musi zobaczyć Twoją markę co najmniej 7 razy, zanim podejmą decyzję o zakupie od Ciebie. Przekładając to na media społecznościowe, oznacza to całe mnóstwo postów. Możesz mieć wrażenie, że publikujesz za dużo, ale to tylko złudzenie. Pomyśl o tym, ile osób obserwujesz w mediach społecznościowych, a ile z ich postów tak naprawdę widzisz. W taki sam sposób, Twoi obserwatorzy zobaczą tylko ułamek treści, które udostępniasz.
Po drugie: najpierw zaangażowanie, potem produkt.
Posty powinny koncentrować się na zaangażowaniu, a dopiero potem na produkcie. Brzmi to sprzecznie z intuicją, ale najskuteczniej sprzedające marki w mediach społecznościowych wcale nie wyglądają tak, jakby sprzedawały. Jeśli treści, które publikujesz, nie są inspirujące, Twoi klienci nie będą zainspirowani do zakupu.
Sztuczka polega na włączeniu produktów do angażujących treści. Bądź kreatywny w swoich postach. Jeśli mówisz o swoim produkcie, opakuj go w niesamowitą fotografię, zorganizuj konkurs lub #repost fajnego zdjęcia kogoś innego w Twojej koszulce. Dbanie o wysoki poziom zaangażowania na kanałach społecznościowych pomoże Ci również powiększyć liczbę Followersów oraz komentarzy na Insta.
Produkt to nie wszystko.
Tak to prawda, dobrze jest regularnie udostępniać swoje produkty w mediach społecznościowych. Ale oprócz tego istnieje też wiele innych fajnych, kreatywnych sposobów na promowanie swojej marki. Jest to być może bardziej długotrwała strategia, ale ostatecznie doprowadzi do lepszego zaangażowania, większej liczby klientów i co za tym idzie – zwiększonej sprzedaży.
Spraw, by Twoje treści docierały dalej.
Kiedy publikujesz, nie ograniczaj swoich treści do jednego kanału social media. Jeśli Twoje treści są ciekawe i dobrej jakości, zrób wszystko, by zobaczyło je jak najwięcej osób. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zasięgu treści jest wielokanałowość. Publikuj więc na wszystkich platformach społecznościowych i załóż konto tam, gdzie jeszcze go nie masz. Dla zaoszczędzenia czasu, świetnym ruchem jest połączenie kont, tak jak na przykład Facebooka z Instagramem.
Podsumowanie
Zakupy na Instagramie stały się dobrodziejstwem dla wielu firm i twórców, dając im możliwość zwiększenia przychodów poprzez wykorzystanie różnych rodzajów treści. Jest to również korzystne dla samych użytkowników platformy, gdyż zakupy na Instagramie są możliwe bez opuszczania aplikacji. I chociaż dostęp do niektórych funkcji zakupowych na Instagramie jest ograniczony jedynie do pewnej grupy konsumentów, którzy kwalifikują się do Checkout na Instagramie, nawet ci, którzy nie mają takiej możliwości, mogą z tego skorzystać w inny sposób.
Co ciekawe, Instagram wielokrotnie zasygnalizował, że chce uczynić sklepy na tej platformie priorytetem. Jeśli nie jesteś pewien jak otworzyć sklep na Instagramie lub jak go skutecznie rozwinąć, współpraca z agencją marketingu cyfrowego, która specjalizuje się w tej dziedzinie, może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiatkę i świetną inwestycją.