Umiejętne i skuteczne prowadzenie fanpage’a na Facebooku, to bardzo ważny element strategii marketingowej praktycznie każdej firmy. Jest to miejsce, gdzie można w szybkim czasie osiągnąć świetne efekty i nawiązać kontakt zarówno z aktualnymi, jak i potencjalnymi klientami. Aby jednak to osiągnąć, należy zadbać, by profil firmowy był prawidłowo przygotowany i prowadzony w odpowiedni sposób. Jak to zrobić? Wszystko wyjaśniamy!
Strategia obecności marki na Facebooku
Wiele firm decyduje się na założenie profilu firmowego, tylko dlatego, że to modna i popularne metoda promocji marki. Takie chaotyczne działania, bez określonego planu i strategii, niestety nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Podstawą jest przemyślana strategia, która będzie zawierać szczegółowy plan prowadzenia profilu oraz zdefiniuje budżet i działania reklamowe. Przyczyni się to do uzyskania dość szybkich i mierzalnych efektów.
Prowadzenie strony i projektowanie działań
W mediach społecznościowych przede wszystkim liczy się systematyczność i spójność działań. Co więcej, sposób i styl komunikacji z odbiorcami powinien być z góry zaplanowany. Dzięki temu szansa na interakcję z Twoimi odbiorcami wzrośnie, a co za tym idzie pojawi się więcej polskie lajki na FB, pod postami na Twoim profilu. Należy mieć jednak świadomość, że profesjonalnie prowadzenie profilu firmowego wymaga regularnego poświęcenia i odpowiedniej ilości czasu. Nie jest to z pewnością coś, co da się robić od czasu do czasu w wolnych chwilach. A przynajmniej nie wtedy, gdy myślisz poważnie o rozwoju swojego fanpage.
Sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców
Jak zdobyć więcej fanów na mojej stronie fanpage na Facebooku? Oto kilka łatwych sposobów:
Zaplanuj strategię
Na wstępie zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki swojemu fanpage’owi. Jaki jest Twój cel, o czym będziesz mówić, co będziesz robić i jak często? Czy sam będziesz prowadzić tę stronę, czy może wyznaczysz do tego jednego ze swoich partnerów lub pracowników? Ustal zasady działania oraz wytyczne i trzymaj się ich, gdyż z pewnością ułatwi Ci to pracę.
Dodaj linki do swojej strony
Na swojej stronie internetowej, blogu, na dole wszystkich e-maili firmy oraz postów umieść link do Facebooka, a użytkownicy będą znacznie bardziej skłonni do odwiedzenia Twojej strony na Facebooku i obserwowania Cię. Pomoże to też odbiorcom znaleźć Cię na różnych platformach mediów społecznościowych.
Dodaj przycisk obserwowania do swojej witryny
Kolejny skutecznym krokiem jest dodanie przycisku, który automatycznie pozwala przeglądarkom śledzić Twoją stronę na Facebooku bez opuszczania witryny. Podczas przeglądania internetu, użytkownicy nie zawsze chcą być przekierowywani na stronę social media, więc dodając ten przycisk, usuwasz wszelkie potencjalne bariery i zwiększasz prawdopodobieństwo, że pozostaną w Twojej witrynie na dłużej.
Bądź autentyczny
Najszybszym sposobem na to, by stracić obserwujących, jest pokazanie im dokładnie tego samego, co widzą na kontach konkurencji. Gdy nie wkładasz w swoja fanpage pracy i serca ani nie utrzymujesz solidnego harmonogramu publikowania, szybko wtopisz się w tłum innych stron. Użytkownicy szybko zauważają, że ktoś nie jest szczery i autentyczny. W obliczu niekończącego się przewijania idealnie dopracowanych, wypielęgnowanych osobowości, oferowanie autentycznego obrazu tego, kim naprawdę jesteś jako marka lub jako osoba może być powiewem świeżego powietrza.
Dostarczaj wartości
Przy tak wielu firmach walczących o uwagę użytkowników na Facebooku, ważne jest, aby wyróżnić się z tłumu. Jednym z najlepszych na to sposobów jest poprzez dostarczanie wartości odbiorcom. Może to mieć formę ciekawych poradników, wskazówek, samouczków czy też najnowszych wiadomości związanych z Twoją branżą. Jeśli widzowie zobaczą post Twojej firmy i uznają za interesujący, przydatny i angażujący, z pewnością wrócą po więcej. Co więcej, będą nawet potencjalnie udostępniać Twój post na swoim osobistym kanale, co w rezultacie może dla Ciebie oznaczać więcej obserwujących.
Rozwijaj relacje
Jak wiadomo, zaangażowanie fanów jest ogromnie ważnym elementem w drodze do sukcesu każdej firmy. Rozwijanie społeczności i lojalności wobec marki jest więc kluczowe. Co więcej, napędza to również sprzedaż. Wykaż zainteresowanie swoimi obserwatorami, wchodź z nimi w interakcje oraz praw, by poczuli się wyjątkowo. Dobrze jest też regularnie organizować konkursy lub ankiety, co przyciągnie widzów oraz sprawi, że chętniej wyrażą swoje zdanie.