Większość osób miała okazję usłyszeć już o Instagram Reels, czyli tak zwanych Insta rolkach, które są jedną z najnowszych funkcji serwisu. Do tej pory wolne od reklam, od pewnego czasu zaczynają się nimi zapełniać. Platforma oficjalnie ogłosiła, że wprowadza reklamy do Instagram Reels na całym świecie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj koniecznie!
Instagram Reels a reklamy
Jeszcze do niedawna Instagram Reels było jednym z nielicznych miejsc w sieci wolnym od reklam. Polscy Insta Followersi bardzo cenili sobie fakt, że funkcja Instagrama naśladująca popularnego na całym świecie TikToka nie umożliwia dodawania reklam między filmikami. Jednak serwis postanowił to zmienić. Testowanie reklam zostało wprowadzone jak na razie w kilku krajach. Między innymi w Indiach, Brazylii, Niemczech i Australii. Jednak już zapowiedziano rozszerzenie tej możliwości na kolejne państwa.
Jak będą wyglądać reklamy na Instagram Reels?
Facebook, który jest właścicielem Instagrama, zapowiedział, że reklamy umieszczane na Insta rolkach nie będą dłuższe niż 30 sekund. Będą pojawiać się między innymi wyświetlanymi klipami i tak samo, jak one będą w formacie pionowym. Dodatkowo każda reklama będzie oznaczona małym napisanem „sponsorowane” pod tagiem informującym o nazwie firmy. Polskie followersy na Insta nie powinny odczuwać niedogodności związanych z wprowadzeniem reklam. Co więcej, każdą reklamę tak samo, jak inne publikacje w serwisie będzie można skomentować lub obdarzyć serduszkiem.
Skąd decyzja o uruchomieniu reklam na Instagram Reels?
Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji. Aktualnie szacuje się, że z samego Instagram Stories korzysta około 500 milionów użytkowników. Te dane w prosty sposób pokazują, że to doskonałe miejsce do prowadzenia działań marketingowych dla firm i na zarobek dla właścicieli platformy. Dodatkowo rosnące ceny reklam w konkurencyjnej aplikacji TikTok sprawiają, że duży odsetek marek szuka alternatywnych rozwiązań w celach promocyjnych.