Instagram wciąż pozostaje jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych. Od pewnego czasu oprócz udostępniania standardowych zdjęć, możliwe jest również publikowanie tak zwanych Instastories. Rozwiązanie to okazało się strzałem w dziesiątkę dla wszystkich użytkowników Instagrama, którym zależy na rozwoju swojego profilu i pozyskiwaniu nowych obserwujących. Czym jest Instastories i jak najskuteczniej wykorzystać to narzędzie do zwiększenia swoich zasięgów?

Co to jest Instastories?

W języku angielskim słowo „stories” oznacza historie. Przez Instastories rozumiemy Instagramowe historie, inaczej relacje użytkowników Instagrama w formie krótkich 15-sekundowych wideo, w których mogą oni dzielić się z obserwatorami swoimi aktywnościami, przemyśleniami, relacjonować, co dzieje się u nich w danym momencie, np. będąc w restauracji, w podróży i tak dalej. Z kolei marki dostrzegły w Instastories idealną okazję stwarzającą możliwość dodatkowej komunikacji z klientem. W swoich Instastories przedstawiają kulisy życia firmy, informują o aktualnych promocjach czy wydarzeniach branżowych.

Instastories najbardziej przypadło do gustu młodym pokoleniom. Właściwie najmłodsi użytkownicy pokochali naturalny, niewystylizowany content, który zaskakuje i bawi. Wiele można osiągnąć pomysłowością. Nieco na wzór Snapchata, Stories dostępne są jedynie przez 24 godziny od momentu publikacji. Choć czas trwania relacji na Instagramie ma limit 15 sekund, możesz nagrać kilka klipów po 15 sekund, które będą udostępnione jako dłuższa Instastory. Sporą atrakcją, która dodatkowo urozmaica nagrywanie i publikowanie filmów są naklejki, zabawne filtry na twarz, gify, mazaki i tym podobne.

Korzyści z Instastories

Aż 86% użytkowników tej platformy społecznościowej korzysta z Instastories. Wszyscy, którzy już używają Stories na Instagramie na pewno zauważyli liczne korzyści z tego płynące. Przede wszystkim są bardzo pomocne w zwiększeniu zasięgów – niezależnie od tego, czy poszukujesz współpracy z markami, czy chcesz wypromować własną markę, czy też prowadzisz swój kanał czysto hobbystycznie. Wiadomo już, że większość użytkowników rozpoczyna przeglądanie treści na Instagramie od Stories, a nie od Aktualności albo w ogóle pozostaje przy samych Stories.

Jak dodać Stories na Instagram

Jak więc wykorzystać dla siebie potencjał Instastories? Zamieszczanie treści jest bardzo proste. Możesz dodać nie tylko nagrane wideo, ale także zdjęcia lub tworzyć transmisje na żywo. Wystarczy kliknąć ikonkę aparatu w lewym górnym rogu lub przesunąć palcem w lewo. Do wyboru pojawią się napisy: na żywo (tu też filtry będą dostępne), aparat (zdjęcie), wideo oraz utwórz (plansza, na której można napisać tekst).

3 pomysły dla marki na relację na Instagramie

Jak już wspomnieliśmy bardzo liczą się pomysłowe, kreatywne treści.
Dużą popularnością wśród oglądających są wszystkie filmiki pokazujące pracę marek od zaplecza. Przedstawienie w ten sposób różnych firmowych etapów Twojej pracy potrafi być fajną ciekawostką, zaintrygować niejednego widza i zbudować z nim bliższą więź.

Autorskie GIF-y – to coś, co warto stworzyć, a następnie umożliwić użytkownikom korzystanie z nich na Stories. To dodatkowo zwiększy Twoje zasięgi!
Jeżeli chcesz wykorzystać Instastories do promocji produktów, ciekawą opcją jest publikacja nagrania, w którym widać jak przeglądasz produkty w swoim sklepie internetowym, np. pokazujesz nowości, zniżki itp.

Jak prowadzić skuteczną komunikację marki na Instastories

  1. Po pierwsze: koniecznie pokaż się światu na InstaStories! Jak już wiadomo, Instastories trafia do znacznie szerszej grupy odbiorców, więc to doskonały sposób, by przedstawić swoją markę, a także pokazać swoją twarz, swoją osobowość. Żadna bezosobowa marka nie osiągnie sukcesu – klienci chcą znać człowieka stojącego za nią i jego historię.
  2. W wielu poradnikach dotyczących rozwoju profili i budowania skupionej wokół nich społeczności znajdziesz radę dotyczącą regularnego publikowania treści. Nie inaczej rzecz się ma z Instastories! Jeżeli wydaje Ci się, że zabraknie tematów, ustal mniejszą częstotliwość, ale potem konsekwentnie jej przestrzegaj. Zresztą, najprawdopodobniej będziesz mieć coraz więcej pomysłów. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć mówiąc do kamery, możesz opowiadać o swoich artykułach na blogu, jeżeli takowy już prowadzisz. Jeden wpis na blogu stworzy Ci na początek możliwość nagrania nawet trzech Instastories, np. klipu zapowiadającego publikację artykułu blogowego, drugiego informującego o jego ukazaniu się i trzeciego poświęconego reakcjom na wpis. Systematyczność to klucz do skutecznej komunikacji z odbiorcami.
  3. Dodatkowych tematów dostarczy Ci również real time marketing. To taktyka marketingowa polegająca na publikowaniu Instastories nawiązujących do bieżących wydarzeń. Takich okazji jest mnóstwo, staraj się wybierać pasujące do Twojej branży albo całkiem neutralne. Prowadząc sklep internetowy z upominkami, na pewno możesz akcentować różne nadchodzące święta, jak Dzień Matki, Walentynki, Mikołajki i tak dalej. A niezależnie od tego, warto zamieszczać relacje dotyczące np. zdobycia Nobla przez Polaka czy rozdania Oscarów, pokazujące, że jesteś na czasie z wydarzeniami. Możesz też np. nagrać wideo, w którym składasz widzom życzenia z okazji Nowego Roku. Przykłady można mnożyć. Instagram kojarzy się z tym, co aktualne i Twoja marka też powinna przywoływać takie skojarzenia.
  4. Skuteczna komunikacja z klientami to również dbałość o estetykę i formę. Nie chodzi tutaj o idealne kompozycje, gdyż nie taka jest natura i specyfika Instastories, lecz warto zadbać o określony klimat i spójną stylistykę. Chaotyczne nagrania nie przyciągną wielu użytkowników. Postaw na muzykę, naklejki, efekty ciekawych przejść – to zdecydowanie uatrakcyjni Twoje treści.

Czy dostrzegasz teraz w relacjach swoją szansę i potencjał do wykorzystania? Mamy nadzieję, że tak i życzymy Ci wielu sukcesów dzięki Instastories!

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 0 średnia: 0
Kategoria: Instagram