Każdy stały użytkownik wie, że Facebook regularnie pracuje nad nowymi rozwiązaniami i funkcjami. Co jakiś czas pojawiają się w serwisie kolejne udogodnienia. Zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i tych prowadzących swoje profile firmowe. Jednym z najnowszych rozwiązań, które przedstawiono na konferencji Facebook Communities Summit, jest pasek filtrowania kanałów (ang. Feed Filter Bar), którego zadaniem jest umożliwianie lepszej kontroli nad materiałami udostępnianymi w Aktualnościach (News Feed). Narzędzie to pozwala użytkownikom przełączać się między algorytmicznie uszeregowanym kanałem aktualności a kanałem posortowanym chronologicznie z najnowszymi postami w pierwszej kolejności, wybierając przycisk „Najnowsze”.

 

Jak dokładnie działa nowa funkcja?

Pasek filtrowania kanałów zawiera również kartę Ulubione, uruchomioną już w 2020 roku, która pozwala użytkownikom nadawać priorytet postom od znajomych i stron, o których chcą słyszeć. Użytkownicy mogą teraz kontrolować, kto może komentować ich publiczne posty, wybierając z menu opcji odbiorców. Użytkownicy Facebooka mogą wybrać od wszystkich do tylko osób i stron, które oznaczają.

 

Aktualności – jak dobierane są posty?

Algorytm kanału informacyjnego Facebooka (News Feed) został stworzony po to, aby pokazywać użytkownikom bardziej istotne i interesujące dla nich treści oraz by zatrzymać ich na tej platformie na dłużej. Właściciel Facebooka – Meta, oznajmił, że: „Celem Facebooka jest upewnienie się, że widzisz posty od osób, zainteresowań i pomysłów, które uważasz za wartościowe, niezależnie od tego, czy te treści pochodzą od osób, z którymi jesteś już połączony, czy od tych, których możesz jeszcze nie znać”.

W tym celu istnieją trzy różne rodzaje treści, które trafiają do kanałów użytkowników:

  1. Treści powiązane – treści od osób, z którymi się przyjaźnią lub które obserwują, Grupy, do których dołączyli i Strony, które polubili.
  2. Polecane treści – treści, które zdaniem Facebooka zainteresują użytkowników, pochodzące od stron i osób, których jeszcze nie obserwują.
  3. Reklamy – kontrolowane przez targetowanie, a nie przez algorytm.

Czy polubienia treści mają znaczenie dla twórców?

Nikt nie wie dokładnie jak działają algorytmy platformy. Powszechnie uważa się jednak, że posty na Facebooku, które otrzymują od użytkowników więcej reakcji są bardziej widoczne dla innych niż te, które maja ich mniej. Wiadomo na pewno, że jeśli Facebook zauważy zainteresowanie odbiorcy konkretnym tematem na platformie, zaproponuje wśród Aktualności inne publikacje z nim związane. Warto jednak wiedzieć, że każda osoba ma ogromny wpływ na to, co zostaje mu wyświetlone. Istnieje możliwość dostosowania preferencji oraz zmienienia ustawień prywatności w serwisie.

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 1 średnia: 5
Kategoria: Facebook