#INSTAGOD
Instagram czyli aplikacja do udostępniania zdjęć, zebrał już ponad miliard aktywnych użytkowników i rozwija się w najszybszym tempie spośród wszystkich platform społecznościowych. Tworzy popkultury, firmy i kariery, jednym słowem zrewolucjonizował szeroko pojęty biznes. Warto przyjrzeć się, w jaki sposób aplikacja wpływa na współczesne trendy i zachowania w procesie marketingu i docierania do odbiorców.
Bez filtra
Ludzie nie są już uzależnieni od tradycyjnych mediów, które przekazują wąską definicję piękna. Użytkownicy Instagrama przełamali tabu, udostępniając swoje zdjęcia bez upiększających filtrów, na których widać pryszcze, rozstępy i blizny. Osoby w rozmiarze plus size, transpłciowe i niepełnosprawne odważyły się pokazać światu i dzięki temu zaakceptowały siebie takimi jakimi są.
Ta różnorodność użytkowników na platformie i spore zasięgi umieszczanych treści zwróciły uwagę świata biznesu.
Polub, skomentuj, udostępnij.
Instagram niewątpliwie bardzo ożywił ruch Influencerów i sprawił, że zwykli użytkownicy stali się celebrytami. Dobrym przykładem jest @modny.tata, który pomysłem na siebie ściągnął uwagę sporej liczby followersów na Instagramie. Jego profil obserwuje prawie 120 tysięcy osób, a treści które zamieszcza mają bardzo duży zasięg. Wyznacznikiem sukcesu tego konta są lokowane na zdjęciach produkty topowych marek takich jak Lexus, pyszne.pl czy 4F. Musimy mieć świadomość, że taka współpraca nie odbywa się za przysłowiowy uśmiech.
Hajs musi się zgadzać
Stawki za udostępniony post potrafią być bardzo zróżnicowane. Początkujący Influencerzy przeważnie przystają na rozliczenie w barterze czyli towar za zdjęcie. Natomiast gwiazdy instagrama potrafią wykręcić kwotę w wysokości od 50000 zł za jeden wpis.
Kilka miesięcy temu magazyn Forbes ogłosił ranking najbardziej wpływowych twórców w polskim Internecie. Pod uwagę było brane m.in. to jak ich opinia wpływa na „kształtowania trendów i decyzji zakupowych” oraz liczba komentarzy, „polubień” i udostępnień.
W pierwszej trójce pojawili się Robert Lewandowski, Friz czyli Karol Wiśniewski oraz Stuu Burton. W rankingu na najbardziej wpływowego influencera w polskim Internecie znaleźli się również:
Blowek, Deynn, Fit Lovers, Sylwia Przybysz, Anna Lewandowska, Littlemooonster96, Rezzi, Red Lipstick Monster, Julia Wieniawa, Agnieszka Grzelak, Ewa Chodakowska, Martyna Wojciechowska, Ola Nowak, Maffashion, Joanna Krupa, JDabrowsky oraz Sylwia Lipka.
Szansa na sukces
Widać, że każdy ma szanse zarabiać na Instagramie dzięki współpracy z różnymi firmami, promując produkty czy brandy. Podstawa to ciekawy pomysł na siebie i swój profil, konsekwencja w działaniu i odwaga. Może właśnie Ty będziesz twarzą kolejnej kampanii jednej z topowych marek odzieżowych.
Niebo jest limitem.