Zarówno Instagram, jak i Facebook to doskonałe źródła marketingu, a także możliwość potencjalnych przychodów. Platformy zyskały olbrzymią popularność i obecnie Instagram może się poszczycić dwoma miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, a Facebook – niemalże trzema miliardami. Z tego względu coraz więcej przedsiębiorstw, małych firm lub prywatnych działalności ogłasza swoje usługi właśnie na tych witrynach. Nic zresztą dziwnego – tak duża społeczność pozwala na skuteczne dotarcie do szerokiego grona odbiorców i łatwiejsze znalezienie potencjalnych współpracowników, kontrahentów czy klientów.
Z plusami muszą jednak zawsze podążać minusy i w tym przypadku nie jest inaczej. Z jednej strony tak liczna społeczność daje olbrzymie możliwości, z drugiej – zdecydowanie zwiększa się konkurencja. Ciężej jest więc się wybić pośród milionów podobnych do nas. Są na to jednak sposoby i z odrobiną pasji, cierpliwości, pracowitości i dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu swoich działań – da się z powodzeniem zdobyć przychylność wielu internautów.
Instagram czy Facebook… a może jedno i drugie?
Chcąc skutecznie dotrzeć do jak największego grona odbiorców, twórcy często zastanawiają na co się zdecydować i co przyniesie im większe korzyści. Facebook ma dłuższą historię, można na nim znaleźć przeróżne fanpage, grupy społecznościowe, tematyczne posty, no i oczywiście informacje z życia znajomych. Nie ma lepszego miejsca do poznania opinii innych o jakimś produkcie czy usłudze. To również perfekcyjna okazja do zareklamowania swoich ofert. Z drugiej zaś strony mamy nieco nowocześniejszego Instagrama, który podbił serca wszystkim młodym (i nie tylko) internautom.
Jeśli więc chcesz być na czasie, próbujesz się wybić i stać influencerem albo skutecznie przedstawić swoje oferty – najlepiej połączyć obie platformy. Razem stworzą niesamowitą mieszankę, która znacznie zwiększy Twoje szanse na osiągnięcie sukcesu. Oczywiście o ile będziesz je dobrze prowadzić.
Zajmowanie się swoim kontem na Instagrame czy Facebooku wymaga niemałego nakładu czasu, sił, pracy, kreatywności i zaangażowania. Na obu platformach trzeba regularnie wstawiać posty, robić to o odpowiedniej porze (kiedy jest największa aktywność użytkowników) i to najlepiej kilka razy dziennie. Robienie tego oddzielnie na dwóch stronach może więc wydawać się przytłaczające. Oprócz tego trzeba przecież normalnie funkcjonować i zajmować się swoimi codziennymi obowiązkami. Z pomocą przychodzi więc opcja połączenia obu kont, która pozwala maksymalnie wykorzystać wszelkie narzędzia biznesowe.
Na co warto zwrócić uwagę przed powiązaniem kont?
Przed rozpoczęciem konfiguracji należy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Jeśli chodzi o Instagram, warunkiem koniecznym do spełnienia jest posiadanie konta profesjonalnego. Oznacza to, że Twój profil musi być firmowy lub wyróżniać się tytułem “konta twórcy”. Tylko wtedy możesz z powodzeniem połączyć obie platformy i stworzyć kompletny “zestaw biznesowy”. Drugą rzeczą, jaką należy zrobić jest sprawdzenie czy Twoje konto osobiste jest połączone z jakimś innym profilem na Instagramie. Jeśli tak – musisz to zmienić. Może to bowiem zakłócić cały proces. W przypadku Facebooka sprawa jest nieco prostsza – wystarczy, że będziesz administratorem danej strony i już możesz przystąpić do powiązania konta z Instagramem.
Powiązanie konta Instagram z profilem Facebooka
Połączenie obu platform umożliwi Ci bezproblemowe udostępnianie relacji i postów. Wszystko, co wrzucisz na swój profil na Instagramie – pojawi się automatycznie na Facebooku. To ogromna oszczędność czasu i nierzadko – nerwów.
Jest tu jednak pewien haczyk. Jeżeli do pracy wykorzystujesz wyłącznie komputer i nie masz wgranej aplikacji Instagrama na smartfonie – niestety powiązanie nie będzie możliwe. Platforma umożliwia łączenie kont wyłącznie na urządzeniach z systemem Android lub iOS.
Mając już aplikację, możesz śmiało przystąpić do dalszych działań. Omówimy wszystko krok po kroku.
Krok 1 – Po włączeniu się aplikacji pojawi się ekran główny, czyli tzw. tablica. Znajdują się tu zarówno Twoje relacje, jak i relacje (instastory) kont przez Ciebie obserwowanych. W celu połączenia kont kliknij ikonę swojego zdjęcia profilowego, która znajduje się w prawym, dolnym rogu.
Krok 2 – Przechodzimy do swojego konta, który uwidoczni wszystkie posty zamieszczane do tej pory. Możesz je w dowolnej chwili edytować, zmieniać lub usuwać. Masz również możliwość sprawdzenia statystyk dotyczących ogólnej ilości postów oraz liczby Twoich obserwatorów (a na tej informacji zależy nam najbardziej). W prawym, górnym rogu znajdziesz ikonę trzech poziomych i równoległych kresek – kliknij je w celu wyświetlenia większej ilości opcji.
Krok 3 – Wyświetlone opcje co jakiś czas się zmieniają (np: od czasów pandemii widnieje tam przycisk kierujący do Centrum informacji na temat COVID-19), twórcy aplikacji starają się bowiem nadążyć za wymaganiami swoich użytkowników. Dzięki temu masz możliwość m.in sprawdzenia swoich zarchiwizowanych relacji czy obserwowania aktywności (ile czasu spędzasz na Instagramie, jakie posty udostępniasz, co polubiłeś i historia zmian w koncie). Nas interesują jednak ustawienia, które oznaczone są kołem zębatym.
Krok 4 – Zjedź niżej i wejdź w pozycję “Centrum kont”. Umożliwia ono kontrolowanie ustawień wszystkich powiązanych funkcji na Instagramie, Facebooku czy nawet Messengerze (z uwzględnieniem wszelkich postów czy nawet logowania się).
Krok 5 – Jeśli już masz aktywnego Facebooka na swoim telefonie, pokaże Ci się Twoje zdjęcie profilowe na obu platformach wraz z nickami. Po prawej stronie kliknij znacznik strzałki. Natomiast w przypadku gdy Twój Facebook nie jest jeszcze skonfigurowany – kliknij “Skonfiguruj Centrum kont” i dotknij opcji “Dodaj konto na Facebooku”. Będziesz poproszony o zalogowanie się do konta.
Krok 6 – Potwierdź, że chcesz powiązać oba konta klikając “Tak, dokończ konfigurację”.
Krok 7 – Teraz możesz zdecydować czy chcesz zsynchronizować również swoje zdjęcie profilowe, czy też nie. Następnie kliknij “Kontynuuj” i gotowe!
Jak powiązać konto na Facebooku z Instagramem?
Choć mogłoby się wydawać, że nadal będziemy pisać o tym samym – tym razem połączenie profili nastąpi z poziomu strony na Facebooku. W celu powiązania zaloguj się na swoje konto i postępuj zgodnie z następującymi wskazówkami:
Krok 1 – Otwórz stronę swojego fanpage’a.
Krok 2 – Po lewej stronie ekranu powinna Ci się uwidocznić opcja “Zarządzanie stroną”. Kliknij w nią i przejdź do ustawień.
Krok 3 – Odnajdź Instagram i powiąż oba konta.
Krok 4 – Zostaniesz poproszony o zalogowanie się na swój instagramowy profil, co zatwierdzi wszystkie powyższe działania i profile zostaną scalone.
Jakie korzyści płyną z połączenia konta na Instagramie z Facebookiem?
To częsta praktyka, która pozwala na szybki i sprytny sposób wypromowania swoich usług lub wybicia się jako influencer poprzez sprzedawanie swojego contentu. Udostępnianie postów na obu platformach pozwoli zaoszczędzić czas, a ponadto zaplanować swoje ruchy do przodu. Nie musisz być więc dyspozycyjny od rana do wieczora w celu publikowania nowych treści o odpowiednich porach. Trzeba jednak pamiętać, że połączenie kont jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy na obu platformach profil jest firmowy. Połączenie konta osobistego z profesjonalnym nie jest wykonalne.
Wzajemne promowanie postów i relacji sprawi, że będą ode częściej odwiedzane przez użytkowników, co w rezultacie pomoże zwiększyć ich popularność, a co za tym idzie – zasięg. Umożliwi Ci to dotarcie do szerszego grona odbiorców i łatwiejsze zdobędzie potencjalnych klientów, współpracowników czy kontrahentów. Powiązanie Instagrama z Facebookiem daje również możliwość łatwego sprzedawania produktów za pośrednictwem sklepu. Jednak żeby skonfigurować zakupy na Instagramie trzeba spełnić specjalne wymagania dla firm, a co więcej – udowodnić połączenie konta ze stroną na Facebooku.
Zyskujesz również możliwość łatwiejszego i szybszego opłacania płatnych kampani. Wystarczy jedna metoda płatności i za jednym zamachem obie platformy dostaną przelewy. Kolejna duża zaleta dotyczy zarządzania wiadomościami. Skrzynka odbiorcza (tak samo jak kompletne profile) jest zbiorcza, dlatego wszystko znajduje się w jednym miejscu, a Ty nie musisz przeskakiwać z platformy na platformę i wyszukiwać konkretnej informacji. Dzięki temu kontakt z obserwatorami będzie znacznie ułatwiony, co poprawi relację między twórcą, a fanami.
Powiązanie kont przyspiesza i ułatwia synchronizowanie danych kontaktowych. Z poziomu strony możesz dowolnie edytować, zmieniać, konfigurować i regulować wszelkie informacje kontaktowe, nazwę kont lub zdjęcia, a wszystko to pojawi się zarówno na Instagramie, jak i Facebooku.
Scalenie platform otwiera też wiele innych możliwości. Zostają bowiem odblokowane dodatkowe opcje, które zawierają: rozmaite efekty kreatywne, naklejki datków, a także specjalne miejsce do rezerwowania spotkań. Jeśli więc zastanawiasz się czy warto powiązać swoje konto na Instagramie z Facebookiem, wahasz się czy jest to bezpieczne i co najważniejsze – opłacalne. Warto też pamiętać, że w każdym momencie można na nowo rozdzielić konta z obu platform.