Instagram, czyli galeria treści współczesnej
Instagram od przeszło 11 lat dominuje na rynku platform społecznościowych. Platforma ta znana jest się głównie z udostępnień treści foto, a korzysta z niej ponad milion aktywnych użytkowników co miesiąc – i liczba ta wciąż wzrasta. Instagram stał się potężnym narzędziem marketingowym w rękach świadomych użytkowników, jak i też wśród marek szukających promocji dla swoich produktów czy usług. Rozwój konta i jego zasięgi mogą zapewnić zyski, a dla niektórych nawet stać się stałą pracą i źródłem przychodu.
Serduszka i obserwacje na Instagramie
Kciuk w górę stał się zbyt popularny – czas na serduszka! Poprzez tą drobną czerwoną ikonkę użytkownicy Instagrama wyrażają swoją aprobatę dla treści wrzucanych przez ich twórców. Te właśnie ikonki, obok innych, stały się elementem nieodłącznym dla każdego serwisu. Ilość reakcji użytkowników pozwala miarodajnie stwierdzić, co się podoba naszym obserwatorom, a nie wywołuje wielu reakcji. Dostosuj swoje działania w taki sposób, by integrować swoją społeczność.
Jak mieć więcej polubień na Instagram?
Rozwój profilu winien być przemyślany. Warto zastanowić się nad tym co chcemy publikować i jak chcemy być odbierani. Czy nasz kontent będzie miał charakter rozrywkowy, life-stylowy czy może ma mieć znamiona edukacyjne typu poradniki czy samouczki. Warto też zadbać o spójność publikowanych materiałów oraz wypracować swój własny, unikalny styl.
Wyróżnij swój profil na Instagram
Zaczynając karierę twórcy na platformie, która posiada już miliony silnych i popularnych autorów i ich kanałów, może się wydawać przytłaczające. I choć z całą pewnością coraz trudniej jest się wybić, jest to cały czas możliwe. W jaki sposób? Przede wszystkim poświęć swój czas na zaplanowanie przemyślanych strategii. Podejdź do swoich materiałów z innej perspektywy i zastanów się, jak możesz być bardziej oryginalny od innych. Rozważ inną kompozycją zdjęć, dorzuć swój styl, pomyśl nad profesjonalną obróbką swoich fotografii. Wszystkie te działania będą inwestycją, która może się w szybkim czasie zwrócić. Wypracowanie swojego osobistego stylu i charakteru treści, które publikujemy to podstawa, by wyróżnić się w gąszczu innych materiałów, szczególnie tych cieszących się już dużą ilością polubień.
Pamiętaj o opisach i #hashtagach
Pamiętaj o pozycjonowaniu swoich materiałów poprzez konkretne i treściwe opisy, ale też przede wszystkim poprzez poprawne użycie hashtagów. To właśnie te słowa klucze kategoryzują Twoje treści. Sprawiają, że użytkownik poprzez te hasła będzie mógł w stanie dotrzeć do Twojej twórczości, a od tego już bardzo blisko do wzrostu popularności, zwiększonej ilości followersów i większej ilości lajków.
Utrzymuj zaangażowanie swoich widzów
Zebranie dużego grona fanów i ludzi zainteresowanych publikowanymi przez siebie materiałami to jeden z efektów dobrze prowadzonego konta na Instagramie. Pamiętaj o utrzymaniu widza na dłużej. Zachęć do interakcji ze swoim kanałem. Korzystaj z Insta Stories, zadawaj pytania i oczekuj odpowiedzi. Zachęcaj do zostawiania komentarzy, ale też sam wchodź z nimi w interakcje. Nie zostawiaj swoich obserwujących bez odpowiedzi. Każdy, kto poczuje się zauważony, będzie chętniej wracał na Twój kanał i przyczyniał się do kreowania ruchu i zainteresowania wokół takiego profilu.
Planowanie, strategia i rozwój
Instagram stał się platformą biznesu. To już nie tylko „słodkie focie” i wysportowane modelki. To platforma mająca ogromne zasięgi pozwalające na prowadzenie działalności marketingowych i poszerzanie świadomości wśród konsumentów. Planuj swoje działania pod tym kontem jeśli masz nadzieję zmonetyzować swoje treści w przyszłości. Bądź kreatywny i przyciągaj widzów do siebie. Rozwijaj swój kanał poprzez wspomniane powyższe porady. Nie bój się eksperymentować, a regularni odiedzający, subskrypcje, lajki oraz inne pozytywne reakcje widzów staną się codziennością na Twoim profilu.