Influencer marketing w ostatnim czasie znacznie zyskuje na popularności. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę zarówno z mniejszymi, jak i większymi kontami w mediach społecznościowych. Potencjał tego typu marketingu jest ogromny i warto wykorzystać go, nawet jeśli działa się na rynku lokalnym. Chcesz wiedzieć jak rozpocząć pierwszą współpracę z Influencerem i o co najlepiej zadbać? Koniecznie przeczytaj do końca!

Kim dokładnie jest Influencer?

Jest to osoba, która posiada swoje konto w mediach społecznościowych, wokół którego gromadzi się spora ilość użytkowników, na które dana osoba ma wpływ. Jej opinie, zdanie, recenzje są ważne dla owej społeczności. Chodzi tutaj przede wszystkim o zaangażowanych odbiorców, których faktycznie interesuje to, o czym mówi twórca. Takie osoby regularnie zostawiają pod wpisami komentarze na Instagramie czy lajki na Insta, by poinformować o tym, że publikowane treści są w ich odczuciu wartościowe.

Korzyści ze współpracy z influencerami


Główną i najczęściej wymienianą zaletą współpracy z influencerami jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców. Dla przykładu, jeśli nasza marka zajmuje się sprzedażą kosmetyków samochodowych, to skorzystanie z pomocy twórcy zajmującego się tematyką autodetailingową, daje możliwość poinformowania o naszych produktach osoby, które najprawdopodobniej będą zainteresowane ich zakupem. Dodatkowo zwiększamy zaufanie do marki oraz jej rozpoznawalność na rynku!

Jak wybrać influencer i zacząć współpracę?

Najlepiej zacząć od podstawy, czyli ustalenia budżetu, jaki można przeznaczyć na kampanię promocyjną. Kolejnym krokiem jest wybór osoby do współpracy. Należy wybrać influencera, który działa w podobnej do nas branży i którego wartości nie odbiegają od tych promowanych przez firmę. Bardzo istotnym elementem przygotowań jest również skontrolowanie statystyk oraz tego, czy na danym koncie pojawiają się polskie lajki na Instagramie. Najlepiej poprosić o statystyki z całego miesiąca oraz roku.

 

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 4 średnia: 5
Kategoria: Instagram