Influencer marketing w ostatnim czasie znacznie zyskuje na popularności. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę zarówno z mniejszymi, jak i większymi kontami w mediach społecznościowych. Potencjał tego typu marketingu jest ogromny i warto wykorzystać go, nawet jeśli działa się na rynku lokalnym. Chcesz wiedzieć jak rozpocząć pierwszą współpracę z Influencerem i o co najlepiej zadbać? Koniecznie przeczytaj do końca!

Kim dokładnie jest Influencer?

Jest to wpływowa osobowość, która posiada swoje konto w mediach społecznościowych, wokół którego gromadzi się spora ilość użytkowników. Jej zdanie jest ważne dla owej społeczności. Chodzi tutaj przede wszystkim o zaangażowanych odbiorców, których faktycznie interesuje to, o czym mówi twórca. Fani influencerów często uwielbiają swoich idoli i liczą się z ich zdaniem, pozostawiając pod ich wpisami komentarze na Instagramie oraz lajki pokazując, że publikowane treści są w ich odczuciu wartościowe.

Korzyści ze współpracy z influencerami

Jednym ze sposobów, w jaki firmy próbują rozwijać się na Instagramie, jest współpraca z influencerami. Ponieważ są to osoby z dużą lub bardzo zaangażowaną publicznością, a często z jednym i drugim. Firmy mogą wykorzystywać influencerów do promowania swoich stron, produktów stron i więcej, a wdrożenie tej taktyki marketingowej ma wiele zalet.

Główną i najczęściej wymienianą zaletą współpracy z influencerami jest możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców. Dla przykładu, jeśli nasza marka zajmuje się sprzedażą szamponów dla psów, to skorzystanie z pomocy twórcy zajmującego się tematyką psów i ich pielęgnacji daje możliwość poinformowania o naszych produktach osoby, które najprawdopodobniej będą zainteresowane ich zakupem. Dodatkowo zwiększamy zaufanie do marki oraz jej rozpoznawalność na rynku.

 

Czy współpraca z influencerami na Instagramie faktycznie działa?

Statystyki  pokazują, że reklama z influencerami może pomóc Twojej marce zwiększyć liczbę odbiorców oraz przychody. Według amerykańskiej platformy analizy konsumenckiej Civic Science, co najmniej 14% użytkowników społecznościowych pokolenia Z i co najmniej 11% generacji Y (pokolenie Milenium) kupiło produkt po obejrzeniu go promowanego przez influencer marketing. Choć liczba ta może się wydawać niewielka, oferuje ogromny potencjał gdy pamiętamy, że na Instagramie jest ponad 2 miliardy użytkowników.

Korzyści z influencer marketingu mogą więc być ogromne. Ponieważ influencerzy zbudowali zaufaną osobowość, prezentowanie i reklamowanie Twoich produktów w ich treściach może sprawić, że Twoja marka będzie wyglądać bardziej autentycznie, pomagając zwiększyć Twoją reputację. Co więcej, współpraca z odpowiednimi influencerami, którzy dobrze sprawdzają się w Twojej niszy, może sprawić, że staniesz się kluczową marką wśród docelowych odbiorców.

 

Jak wybrać influencer i zacząć współpracę?

Na efektywność influencera wpływają dwa główne czynniki: ich zasięg oraz nisza. Powszechnie firmy wykorzystują te czynniki, aby znaleźć odpowiednich influencerów do wymagań swoich kampanii. Zasięg dotyczy ogólnych obserwujących i zaangażowania, w tym bezpośrednich obserwujących i pośredniego zaangażowania poprzez funkcje eksploracji i odkrywania w mediach społecznościowych. Nisza natomiast skupia się na dotarciu do określonej dziedziny oraz grupy docelowej. Zasięg pomaga markom dotrzeć do szerokiej bazy odbiorców, którzy wierzą w influencera, podczas gdy niszę można wykorzystać do specjalnych strategii związanych z tematem.

Wybrani przez Ciebie influencerzy powinni stać się Twoimi partnerami, a także wspierać Twoją markę poza formalnym publikowaniem postów na jej temat. Dobra współpraca ma miejsce tylko wtedy, gdy obie strony są autentyczne i szczere w kwestii kooperacji. Pozytywnego zwrotu z inwestycji można oczekiwać tylko wtedy, gdy dopasujesz się do odbiorców influencera poprzez jego autentyczność.

Oprócz zdecydowania jakiego rodzaju influencerów chcesz pozyskać dla swojej marki musisz też wiedzieć, gdzie ich szukać. Rynek nie ogranicza się tylko do najwiekszych celebrytów. Istnieją również influencerzy, którzy choć mogą pochwalić się mniejszą publicznością, w rzeczywistości mają świetne wskaźniki zaangażowania. Do ich rekrutacji możesz użyć narzędzia takie jak: platformy mediów społecznościowych, hasztagi, wyszukiwarkę google, agencje oraz platformy marketingu wpływowego czy też poprzez ogłoszenie na swojej własnej stronie internetowej.

 

 

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 4 średnia: 5
Kategoria: Instagram