Instagram jest aktualnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. A liczba followersów świadczy o popularności i osiągniętym sukcesie. Dlatego też każdego dnia, zarówno Ci świeżo upieczeni, jak i Ci zaprawieni w bojach influencerzy zadają sobie to pytanie. W jaki sposób, w stosunkowo krótkim czasie, zgromadzić jak największą liczbę obserwujących? Podpowiadamy jak to zrobić!
Algorytmy Instagrama — jak działają?
Nikt dokładnie nie wie, jak działa algorytm Instagrama. Wiadomo na pewno, że wykorzystuje on różne dane, aby przewidzieć, jakie treści użytkownicy polubią i nadadzą im priorytet w swoich kanałach i na stronach Eksploruj. Powszechnie podejrzewa się, że algorytm IG bierze pod uwagę setki czynników, w tym:
- Informacje o poście: kiedy został opublikowany, czy ma tagi lokalizacji i czy przyciąga reakcję widzów
- Informacje o koncie: ile osób weszło w interakcję z kontem w ciągu ostatnich kilku tygodni
- Aktywność użytkownika: Ile postów użytkownik polubił, udostępnił i zapisał.
- Historia interakcji użytkownika: Jak często użytkownik wchodził w interakcje z danym kontem.
- Profil użytkownika: Lokalizacja użytkownika, urządzenie i inne informacje profilowe.
- Trendy: Aktualne trendy na Instagramie
Różne sekcje Instagrama używają różnych algorytmów. Na przykład zakłada się, że algorytm dla Stories opiera się na częstotliwości oglądania przez użytkownika, poziomie interakcji i głębokości połączenia z twórcami. Za to podejrzewa się, że algorytm strony Eksploruj podkreśla treści, które użytkownicy polubili, zapisali lub udostępnili.
Celem Instagrama jest sprawienie, by użytkownikom opłacało się spędzać czas na platformie, pokazując im, co im się spodoba i co jest dla nich najbardziej istotne. Należy jednak pamiętać, że większość obserwujących nie zobaczy tego, co udostępnia użytkownik, a Instagram nie może obiecać, że użytkownicy będą konsekwentnie docierać do tej samej liczby osób, gdy publikują.
Jak mieć więcej followersów na Instagramie?
Sposobów na powiększenie grona swoich insta followers jest wiele. Niektóre są proste, inne bardziej skomplikowane. Warto jednak wypróbować każdy z nich i dowolnie je łączyć. Dzięki temu efekty przyjdą jeszcze szybciej. Przede wszystkim należy skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści. Instagram to nie tylko zdjęcia, chociaż o nie również należy dbać. Ważna jest także godzina publikacji wpisów. Wiadomo, że większość użytkowników pracuje od 8 do 16. Dlatego też najlepszym wyborem jest wrzucanie nowych treści w godzinach wieczornych, na przykład o 18 albo 19. Instagram, jak każde inne medium społecznościowe nie lubi nudy i przestoju. Systematyka jest tutaj kluczem do sukcesu. Szczególnie na początku, gdy dopiero rozwijasz swoje konto. Staraj się publikować posty codziennie, ale jednocześnie nie przesadzaj i nie zalewaj swojego profilu kilkoma zdjęciami z rzędu.