Ankiety na Facebooku zdobyły w ostatnim czasie naprawdę ogromną popularność. Wielu Internautów z radością bierze w nich udział i chętnie dzieli się swoim zdaniem na dany temat. Ankiety mają również inne korzyści. To ogromna szansa dla firm! Warto wykorzystać to nowoczesne narzędzie w celu zwiększenia zaangażowania na stronie firmowej i budowania bliższej relacji z obserwującymi. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
Czy warto tworzyć ankiety na stronie firmowej na Facebooku?
Rozwój technologii i mediów społecznościowych daje firmom ogromne możliwości. Mogą kontaktować się z klientami, nie mając do nich w zasadzie żadnych namiarów. Takie możliwości dają właśnie ankiety na Facebooku. Nie tylko zwiększają zaangażowanie społeczności w Social Mediach, ale zdobyte głosy do ankiety FB pokazują, czego oczekują potencjalni klienci. Można tak naprawdę w kilka chwil uzyskać wartościowe i bardzo przydatne dane. Tym sposobem firmy mogą udoskonalać swoje produkty i usługi i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie trzeba być specem od działań marketingowych, żeby wiedzieć, że na pewno zostanie to docenione!
Jak i gdzie utworzyć ankietę na Facebooku?
Twórcy serwisu udostępniają użytkownikom kilka możliwości tworzenia ankiet. Jednak w przypadku stron firmowych najlepszym sposobem jest stworzenie takiego formularza na Fanpage’u. Dużą zaletą tego typu rozwiązania jest fakt, że jest to całkowicie darmowa funkcja i dostępna dla każdego. Dodatkowo jest to bardzo proste. Wystarczy w górnej części strony wybrać pole Narzędzia do publikowania, a następnie kliknąć „Utwórz post” i wybrać opcję ankiety. To praktycznie wszystko! Zostaje sformułowanie pytania, które chcemy skierować do obserwatorów czy fanów marki i ustalenie terminu, w którym ankieta ma zostać zakończona. Co ciekawe istnieje też możliwość dodania w tej sekcji zdjęcia lub GIFa.
Jak zachęcić odbiorców do udziału w ankiecie?
Niestety, na ten moment Facebook nie daje możliwości promowania ankiet. Dlatego trzeba wykorzystać inne sposoby, by dotrzeć do swoich odbiorców. Algorytm Facebooka działa tutaj tak samo, jak w przypadku innych funkcji. Im więcej osób zdecyduje się na udzielenie odpowiedzi, tym bardziej widoczna będzie ankieta. Warto zatem zakupić polskie głosy do ankiety na Facebooku i sprawić by więcej osób miało szansę do niej dotrzeć. Należy jednak pamiętać, że to ważne, by ankieta na FB miała polskie głosy, jeśli marka działa przede wszystkim na krajowym rynku.