Ankiety na Facebooku zdobyły w ostatnim czasie naprawdę ogromną popularność. Wielu Internautów z radością bierze w nich udział i chętnie dzieli się swoim zdaniem na dany temat. Ankiety mają również inne korzyści: są one ogromną szansą dla firm. Warto wykorzystać to nowoczesne narzędzie w celu zwiększenia zaangażowania na stronie firmowej i budowania bliższej relacji z obserwującymi. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
Czy warto tworzyć ankiety na stronie firmowej na Facebooku?
Z 2,96 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, Facebook jest najpopularniejszą siecią i największym internetowym zbiorem informacji społeczno-demograficznych. Z tego właśnie powodu powinieneś wykorzystać jego kampanie reklamowe, aby dotrzeć do określonej grupy docelowej lub opublikować zaproszenie do ankiety na swojej osi czasu.
Rozwój technologii i mediów społecznościowych daje firmom ogromne możliwości. Mogą kontaktować się z klientami, nie mając do nich w zasadzie żadnych namiarów. Takie możliwości dają właśnie ankiety na Facebooku. Nie tylko zwiększają zaangażowanie społeczności w Social Mediach, ale dzięki zdobytym głosom do ankiety możesz się dowiedzieć, czego oczekują potencjalni klienci. Można tak naprawdę w kilka chwil uzyskać wartościowe i bardzo przydatne dane. Tym sposobem firmy mogą udoskonalać swoje produkty i usługi i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie trzeba być specem od działań marketingowych, żeby wiedzieć, że na pewno zostanie to docenione!
Jak i gdzie utworzyć ankietę na Facebooku?
Twórcy serwisu udostępniają użytkownikom kilka możliwości tworzenia ankiet. Jednak w przypadku stron firmowych najlepszym sposobem jest stworzenie takiego formularza na Fanpage’u. Dużą zaletą tego typu rozwiązania jest fakt, że jest to całkowicie darmowa funkcja i dostępna dla każdego. Dodatkowo jest to bardzo proste. Wystarczy w górnej części strony wybrać pole Narzędzia do publikowania, a następnie kliknąć „Utwórz post” i wybrać opcję ankiety. To praktycznie wszystko! Zostaje sformułowanie pytania, które chcemy skierować do obserwatorów czy fanów marki i ustalenie terminu, w którym ankieta ma zostać zakończona. Co ciekawe istnieje też możliwość dodania w tej sekcji zdjęcia lub GIFa.
Jak zachęcić odbiorców do udziału w ankiecie?
Niestety promowanie ankiet nie jest łatwe. Istnieje jednak kilka sposobów, aby dość skutecznie reklamować swoją ankietę:
- Zachęcaj respondentów do udostępniania linku do ankiety. Upewnij się, że kwestionariusz jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, ponieważ wielu użytkowników mediów społecznościowych przegląda je tylko za pomocą smartfonów.
- Promuj ankietę na swojej ścianie na Facebooku. Umieść link do kwestionariusza oraz krótki i chwytliwy post, aby przyciągnąć uwagę i zainteresowanie odbiorców.
- Stwórz stronę dla swoich badań ankietowych. Wyślij informacje do znajomych, aby udostępnić je dalej.
- Użyj reklam na Facebooku, aby dotrzeć do odbiorców o określonym profilu – takim jak określony wiek, płeć, miasto, kraj, hobby czy też zainteresowania.