Ankiety na Facebooku zdobyły w ostatnim czasie naprawdę ogromną popularność. Wielu Internautów z radością bierze w nich udział i chętnie dzieli się swoim zdaniem na dany temat. Ankiety mają również inne korzyści: są one ogromną szansą dla firm. Warto wykorzystać to nowoczesne narzędzie w celu zwiększenia zaangażowania na stronie firmowej i budowania bliższej relacji z obserwującymi. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!

Czy warto tworzyć ankiety na stronie firmowej na Facebooku?

Z 2,96 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, Facebook jest najpopularniejszą siecią i największym internetowym zbiorem informacji społeczno-demograficznych. Z tego właśnie powodu powinieneś wykorzystać jego kampanie reklamowe, aby dotrzeć do określonej grupy docelowej lub opublikować zaproszenie do ankiety na swojej osi czasu.

Rozwój technologii i mediów społecznościowych daje firmom ogromne możliwości. Mogą kontaktować się z klientami, nie mając do nich w zasadzie żadnych namiarów. Takie możliwości dają właśnie ankiety na Facebooku. Nie tylko zwiększają zaangażowanie społeczności w Social Mediach, ale dzięki zdobytym głosom do ankiety możesz się dowiedzieć, czego oczekują potencjalni klienci. Można tak naprawdę w kilka chwil uzyskać wartościowe i bardzo przydatne dane. Tym sposobem firmy mogą udoskonalać swoje produkty i usługi i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie trzeba być specem od działań marketingowych, żeby wiedzieć, że na pewno zostanie to docenione!

Jak i gdzie utworzyć ankietę na Facebooku?

Twórcy serwisu udostępniają użytkownikom kilka możliwości tworzenia ankiet. Jednak w przypadku stron firmowych najlepszym sposobem jest stworzenie takiego formularza na Fanpage’u. Dużą zaletą tego typu rozwiązania jest fakt, że jest to całkowicie darmowa funkcja i dostępna dla każdego. Dodatkowo jest to bardzo proste. Wystarczy w górnej części strony wybrać pole Narzędzia do publikowania, a następnie kliknąć „Utwórz post” i wybrać opcję ankiety. To praktycznie wszystko! Zostaje sformułowanie pytania, które chcemy skierować do obserwatorów czy fanów marki i ustalenie terminu, w którym ankieta ma zostać zakończona. Co ciekawe istnieje też możliwość dodania w tej sekcji zdjęcia lub GIFa.

Jak zachęcić odbiorców do udziału w ankiecie?

Niestety promowanie ankiet nie jest łatwe. Istnieje jednak kilka sposobów, aby dość skutecznie reklamować swoją ankietę:

  1. Zachęcaj respondentów do udostępniania linku do ankiety. Upewnij się, że kwestionariusz jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych, ponieważ wielu użytkowników mediów społecznościowych przegląda je tylko za pomocą smartfonów.
  2. Promuj ankietę na swojej ścianie na Facebooku. Umieść link do kwestionariusza oraz krótki i chwytliwy post, aby przyciągnąć uwagę i zainteresowanie odbiorców.
  3. Stwórz stronę dla swoich badań ankietowych. Wyślij informacje do znajomych, aby udostępnić je dalej.
  4. Użyj reklam na Facebooku, aby dotrzeć do odbiorców o określonym profilu – takim jak określony wiek, płeć, miasto, kraj, hobby czy też zainteresowania.

 

 

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 0 średnia: 0
Kategoria: Facebook