Ankiety na Facebooku zdobyły w ostatnim czasie naprawdę ogromną popularność. Wielu Internautów z radością bierze w nich udział i chętnie dzieli się swoim zdaniem na dany temat. Ankiety mają również inne korzyści. To ogromna szansa dla firm! Warto wykorzystać to nowoczesne narzędzie w celu zwiększenia zaangażowania na stronie firmowej i budowania bliższej relacji z obserwującymi. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!

Czy warto tworzyć ankiety na stronie firmowej na Facebooku?

Rozwój technologii i mediów społecznościowych daje firmom ogromne możliwości. Mogą kontaktować się z klientami, nie mając do nich w zasadzie żadnych namiarów. Takie możliwości dają właśnie ankiety na Facebooku. Nie tylko zwiększają zaangażowanie społeczności w Social Mediach, ale zdobyte głosy do ankiety FB pokazują, czego oczekują potencjalni klienci. Można tak naprawdę w kilka chwil uzyskać wartościowe i bardzo przydatne dane. Tym sposobem firmy mogą udoskonalać swoje produkty i usługi i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Nie trzeba być specem od działań marketingowych, żeby wiedzieć, że na pewno zostanie to docenione!

Jak i gdzie utworzyć ankietę na Facebooku?

Twórcy serwisu udostępniają użytkownikom kilka możliwości tworzenia ankiet. Jednak w przypadku stron firmowych najlepszym sposobem jest stworzenie takiego formularza na Fanpage’u. Dużą zaletą tego typu rozwiązania jest fakt, że jest to całkowicie darmowa funkcja i dostępna dla każdego. Dodatkowo jest to bardzo proste. Wystarczy w górnej części strony wybrać pole Narzędzia do publikowania, a następnie kliknąć „Utwórz post” i wybrać opcję ankiety. To praktycznie wszystko! Zostaje sformułowanie pytania, które chcemy skierować do obserwatorów czy fanów marki i ustalenie terminu, w którym ankieta ma zostać zakończona. Co ciekawe istnieje też możliwość dodania w tej sekcji zdjęcia lub GIFa.

Jak zachęcić odbiorców do udziału w ankiecie?

Niestety, na ten moment Facebook nie daje możliwości promowania ankiet. Dlatego trzeba wykorzystać inne sposoby, by dotrzeć do swoich odbiorców. Algorytm Facebooka działa tutaj tak samo, jak w przypadku innych funkcji. Im więcej osób zdecyduje się na udzielenie odpowiedzi, tym bardziej widoczna będzie ankieta. Warto zatem zakupić polskie głosy do ankiety na Facebooku i sprawić by więcej osób miało szansę do niej dotrzeć. Należy jednak pamiętać, że to ważne, by ankieta na FB miała polskie głosy, jeśli marka działa przede wszystkim na krajowym rynku.

Oceń ten artykuł
Ilość głosów: 0 średnia: 0
Kategoria: Facebook